מנכ"ל IBI: "הממשלה צריכה ליצור סביבה נוחה ואוהדת לחברות הציבוריות בבורסה"

בית ההשקעות IBI קיים היום מסיבת עיתונאים במהלכה סקרו בכירי ההשקעות את תחזיתם לשנת 2014. השורה התחתונה אשר הציגו הבכירים הייתה אופטימית: אמנם תשואות הרווח צפויות לרדת במעט, אך לראייתם, בהחלט יש מקום לאופטימיות זהירה.

מנכ"ל IBI עדו קוק סיכם את שנת 2013 אשר הייתה חיובית למדי עבור החברה, אשר הגדילה את היקף הנכסים המנוהלים על ידה בכ-20%, והם עומדים כיום על סך של 32.6 מיליארד שקל. לראייתו, בשנת 2014 "נמשיך ונראה את המשקיעים הזרים חוזרים להשקיע במשק הישראלי. בנוסף, נראה יותר גיוסי הון משראינו בשנים האחרונות בשוק – הנפקות של חברות משמעותיות יעשו טוב למשק הישראלי". בנוסף, העריך קוק כי "הגברת פעילות של משקיעים זרים והמשך זרימת הכספים לקרנות נאמנות תביא לגידול במחזורי המסחר במניות".

קוק דיבר גם אודות תפקידי הרגולציה של הממשלה וטען כי על הממשלה מוטלת האחריות לייצר סביבה נוחה ואוהדת לחברות הציבוריות: "חברה צריכה לרצות להיסחר בבורסה, מבלי לחשוש כל כך מהחסרונות הנלווים. זה תפקידו של הרגולטור. כשגברת ריקי כהן מחדרה קונה מניות של חברה ציבורית, היא לא רוצה לשלוט בחברה. היא עושה זאת כי היא מאמינה שיש פה סיכוי ממשי לרווח. אבל המצב הנוכחי, כשכל משקיע יכול לקבוע על מערך התגמולים של ההנהלה הבכירה, פוגע בתחרותיות של החברה – וגם בסיכוי לרווח".

"המשקיעים הזרים יחזרו". עדו קוק | צילום: יח"צ

לראייתו של האסטרטג הראשי של החברה אייל קליין, החברות החזקות בעולם נמצאות כיום במצב הטוב ביותר אי פעם. הוא הדגיש כי אינו חושש מעליית אינפלציה בשווקים המפותחים: "אין ספק שהדפסת הכסף תביא לבסוף לאינפלציה, אבל אנחנו עוד רחוקים מהיום הזה".

מנגד, לדבריו, אפשר לראות כבר ניצנים של אינפלציה בשווקים המתפתחים (סין, הודו, ברזיל), והיא צפויה להמשיך ולגדול במהלך שנת 2014 – אלא אם הבנקים במדינות יתערבו בנעשה בצורה אגרסיבית למדי. "העולם ימשיך במסע התאוששות איטי", לדבריו, "אך שוק העבודה ימשיך להוות משקולת על הצמיחה".

לסיכום, העריכו האנליסטים הבכירים כי המשק הישראלי צפוי להתחזק בשנה הקרובה. "לאחר שהאקטיביזם הממשלתי אשר גררה המחאה החברתית שכח מעט והמצב הגיאו-פוליטי באזורנו מראה סימנים חיוביים, המשקיעים הזרים חוזרים להשקיע בארץ. המשק הישראלי עדיין מתומחר נמוך ביחס לעולם, ובהחלט ניתן להעריך כי המצב ילך וישתפר בשנה הקרובה".

ומה באשר למחירי הנדל"ן המדוברים? "ב- 2014 לא צפויה ירידת מחירים בשוק הדיור" העריך הכלכלן הראשי רפי גוזלן, "זאת על רקע הריבית שצפויה להישאר נמוכה ושוק תעסוקה חזק באופן יחסי. עם זאת, המחירים רחוקים מאוד משיווי משקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן