מנפלאות השגשוג הכלכלי: הסינים עצלים מדי כדי לרכב על אופניים

"מאז שסין החלה לשגשג, הפכו הסינים להיות משתמשי מכוניות אובססיביים", כך סיפר סגן שר התחבורה הסיני, גאו הונגפנג, במהלך פורום התחבורה הסיני – אמריקאי בשיקאגו בשבוע שעבר.

כמו ממשלות מערביות רבות, גם סין מנסה לעודד את אוכלוסייתה להפחית את השימוש בכלי רכב צורכי אנרגיה ומזהמים, לטובת התניידות רגלית ובאמצעות אופניים.

"נדמה לי שבעקבות השיפור ברמת החיים, אנשים נהיים עצלים יותר, ולכן בוחרים לנהוג במקום לרכב", אמר גאו בגיחוך ועורר קולות צחוק מן הקהל.

"למען האמת אנחנו מקווים שהמדינה תוכל לחזור אחורה לימים בהם כולם היו רוכבים על אופניים, אבל אתם יודעים שזה מאוד מאוד קשה להשגה."

מראה הולך ונעלם | צילום: רויטרס

ההכנסה הממוצעת עלתה בכל המחוזות בסין ואיתה גם הבעלות על מכוניות. כיום קיימים בסין, לפי הערכות, כ-120 מיליון כלי רכב פרטיים. 15.1 מיליון נוספו במהלך 2012, יותר מאשר כל המכוניות שהחזיקו הסינים ב-1999.

סין תמשיך לעודד שימוש באופניים בעתיד, אך הכלי הדו גלגלי לא היה בין כלי הרכב שהזכיר גאו כאשר פרט את תוכנית החומש הסינית האמביציוזית להרחבת תשתיות התחבורה במדינה.

"כמעט בכל הערים הסיניות יש היום את אותה מערכת שיש בשיקאגו" ענה גאו כאשר נשאל על דעתו לגבי תוכנית השאלת האופניים הפועלת בשיקאגו (בדומה לתלאופן). "יחד עם זאת, זה לא יכול לפתור את הבעיה בסין – מדינה עם אוכלוסייה עצומה".

עובדי משרד התחבורה הסיני דרך אגב, מגיעים לעבודה ברגל. סגן השר מעודד אותם לעשות זאת ואף מצייד אותם במד צעדים המאפשר להם להעלות את הנתונים לאתר ולהתגאות בהם. לדבריו זה עובד מצויין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן