מסכים אדומים: הבורסה ננעלה בירידות חדות במחזור גדול במיוחד

המסחר בבורסה באחד העם התנהל גם היום בירידות שערים לאחר נעילה שלילית אתמול. ברקע, ירידות השערים המשמעותיות אתמול בוול סטריט, ביום המסחר הגרוע ביותר בשבועות האחרונים. גם בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות שערים חדות של למעלה מ-1%.

המגמה השלילית החלה לאחר שאתמול הגיעו בארה"ב להסכמה על תקציב המדינה, אשר ימנע השבתה נוספת של הממשל האמריקאי. אישור התקציב המצטרף לשורה של נתוני מאקרו חיוביים שהתפרסמו לאחרונה, מעלים את חשש המשקיעים כי הבנק הפדרלי עשוי לסגת ממדיניות רכישת האג"חים שלו בקרוב, ואולי כבר בישיבתו הקרובה בשבוע הבא.

מדד ת"א 25 ירד ב-1.2%, מדד ת"א 100 איבד 1.3% מערכו, מדד הבנקים ירד ב-1.8% ומדד התקשורת עלה ב-1%. מדד הטכנולוגיה איבד 0.9% מערכו, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.9% ומדד הנפט והגז צנח ב-1.8%.


צילום: אהוד כהנים

לעומת מצבה העגום של הבורסה בימים האחרונים, על פי תחזית בית ההשקעות הלמן אלדובי, צפוי מדד המעו"ף לזנק בכ-10% במהלך 2014 ולהגיע ל-1,500 נקודות. עוד מעריכים בבית ההשקעות כי צפויה הורדה נוספת של הריבית העומדת כיום על אחוז, מתוך ההערכה שהאינפלציה תעמוד על הרמות הנוכחיות שלה. להערכתם, בעקבות צמיחה בסחר העולמי מ-2.5 ל-4 אחוז, תהיה חזרה לצמיחה גם בייצוא הישראלי, בהנחה שלא יהיה תיסוף של השקל.
 
אתמול דווח כי הבית הלבן קרוב להכריז על נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר, כסגנה של ז'נט ילן בבנק הפדרלי של ארה"ב. פישר סיים בקיץ האחרון שמונה שנים כנגיד בנק ישראל. ובתפקידיו הקודמים היה ראש המחלקה לכלכלה באוניברסיטה היוקרתית MIT, והכלכלן הראשי של הבנק העולמי. ראש הבנק הפדרלי הקודם של ארה"ב, בן ברננקי, היה תלמידו של פישר ב-MIT.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן