מסכים אדומים: יפן גררה את אסיה ליום נוסף של ירידות

הבורסות באסיה ננעלו הבוקר בירידות שערים, לאור אכזבת המשקיעים מאתמול מדבריו של נגיד הבנק המרכזי ביפן שהודיע כי לא ינקוט צעדים נוספים בשלב זה.

הבורסה בטוקיו נפלה ב-2% אך לקראת הסגירה התייצבה וננעלה בירידה של 0.2%, והבורסה בסיאול נסוגה ב-0.6%. הבורסות בהונג קונג ובשנחאי היו היום סגורות לרגל חגים. מניית טויטה נפלה ב-1.8%.

הין נחלש ב-0.23% מול הדולר לרמה של 96.36 ין לדולר, לאחר שאתמול זינק בכמעט 3% – השיעור החד nזה 3 שנים – מול המטבע האמריקאי.

צילום: רויטרס

נגיד הבנק המרכזי היפני הודיע אתמול כי ימשיך במדיניות המוניטרית בה נקט עד כה וכי לא ינקוט בצעדים נוספים כדי לרסן את העלייה חדה בתשואות על האג"ח. ההחלטה הכבידה על המניות היפניות לאחר שמשקיעים ציפו לצעדים שיבלמו את התנודתיות בשוק האג"ח.

הידאו קומנו, כלכלן ראשי ב-Dai-Ichi Life Research Institute בטוקיו, אמר כי "ייתכן שנגיד הבנק היפני המרכזי הרוהיקו קורודה אינו חושש מהתנודתיות בשוק, בתקווה לקבע את ההשפעה של תכנית רכישת אג"ח של הבנק לעת עתה".

הודעת הנגיד העיבה אתמול על המסחר בעולם כולו כאשר אתמול גם הבורסות בוול סטריט וגם המדדים המובילים באירופה ננעלו בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד S&P 500 נחלש ב-1% ומדד הנאסד"ק איבד 1% מערכו.

הבורסות באירופה רשמו ירידות חדות עוד יותר והמשקיעים נושאים עיניהם לבית המשפט בגרמניה שם החל השימוע בעניין תוכנית הסיוע של הבנק המרכזי למדינות החלשות ביבשת. אם בית המשפט יפסוק נגד חוקיות התוכנית הדבר עלול לעורר משבר חדש בגוש היורו. בתוך כך בורסת לונדון ירדה אתמול ב-0.9%, הבורסה בפרנקפורט איבדה 1%, הבורסה בפריז השילה 1.3% מערכה ואילו הבורסה במדריד נחלשה ב-1.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן