מסתמן: נתניהו יעלה את המע"מ בכ-1%

יעד הגירעון החדש מציב בפני הממשלה כמה אתגרים תקציביים. על מנת לעמוד ביעד של 3%, תאלץ הממשלה לקצץ כ-700 מיליון שקל מתקציבה, כך על פי דיווח בגלי צה"ל. בהקלטה שפרסם אמש משרד ראש הממשלה, אמר נתניהו כי בכוונתו להביא תוכנית קיצוצים והעלאת מיסים חדשה לאישור הממשלה. לדבריו, ""אנחנו יודעים כלל אחד פשוט בכלכלה שצריך לשמור עליו – אין ארוחות חינם. וכדי לממן את זה אנחנו צריכים לעשות את התיקונים הדרושים בתקציב, ונעשה את זה כבר ביום שני הקרוב בישיבת הממשלה".
 
על פי התוכנית, בנוסף לקיצוץ בתקציב מתכוון נתניהו לבצע שורה של העלאות מיסים. מדובר על עלייה של כ-1% בשיעור המע"מ וכן העלאה של המיסים על אלכוהול וסיגריות. בנוסף מתכנן נתניהו להגדיל את כוח האדם של רשות המסים במאות תקנים, כך שתורחב יכולת הגבייה של המדינה. 

יעד הגירעון החדש של 3% אושר בממשלה בתחילת החודש. מדובר בצעד המנוגד לעמדתו של בנק ישראל, הסבור כי מדובר ביעד לא ריאלי. לאחר אישור היעד, אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "מדברים על 3% כאילו שנגיע לשם, אבל אני לא בטוח שנגיע לשם, וזה יכול לגרום לנו בעיה. צריך לקבוע לשנה הבאה יעד גירעון של 2.5%, ולקבוע יעד גירעון של פחות מ- 3% למשך שלוש השנים הבאות, כדי שאפשר יהיה לסמוך על מדיניותה הכלכלית של הממשלה. איתנות המשק לא פחות חשובה מהאיתנות הצבאית".

בתגובה לתוכניתו של נתניהו אמר ד"ר אבי שמחון, יועצו הבכיר של שר האוצר, "בלי הגזירות שעליהן החלטנו, ישראל תמצא עצמה בהתמוטטות כלכלית". בראיון לגלי צה"ל אמר שמחון כי "אנחנו לא רוצים להיות במצב בו נמצאו מדינות שהגדילו את ההוצאות שלהן בלי חשבון, לא העלו מסים בזמן הנכון, ועכשיו הן מתקרבות להתמוטטות שמחייבת אותן להעלאת מסים הרבה יותר גדולה ולפיטורים המוניים בסקטור הציבורי – אנחנו לא רוצים שזה יקרה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן