מס העשירים נכנס לתוקף: יחול על מטוסים פרטיים, רכבי יוקרה וג'קוזי

"מס העשירים" נכנס לתוקף: שר האוצר יאיר לפיד חתם היום על התקנה שמטילה מס על מגוון מוצרי יוקרה, בהם מקררים גדולים, מטוסים, יאכטות ומסכי טלוויזיה גדולים.

מס העשירים הוא חלק מהתוכנית הכלכלית שהגיש לפיד לשנים 2013 ו-2014. התקנות הללו ספגו ביקורת מצד גורמים שונים, בטענה שמדובר במסים שנועדו לרצות את הציבור ולקבל פרסום באמצעי התקשורת, אך לא יתרמו הכנסות רבות לקופת המדינה. על פי נתוני משרד האוצר, התקנות החדשות צפויות להגדיל את ההכנסות ממסים ב-110 מיליון שקל.

הצו שנחתם על ידי שר האוצר כולל העלאה, החל מ-1 בספטמבר 2013, של המס על כלי רכב יוקרתיים ששוויים מעל 300 אלף שקל. כך, למשל, בעליו רכב שמחירו לצרכן מיליון שקל ישלם מס קנייה בשיעור 97% ממחירו ליבואן, במקום 83%.

בנוסף, כולל הצו גם העלאה מיום ראשון הקרוב (18.8.13) של שיעור מס הקנייה הקיים על טרקטורונים ורכבי שטח מ-30% ל-50%, העלאה מ-15% ל-30% של מס הקנייה על מסכי טלוויזיה שגודלם מעל 50 אינץ' וכן הטלה של מס קנייה בשווי 550 שקל למקרר שגודלו מעל 800 ליטר. עוד כולל המהלך הטלת מס על מוצרי יוקרה שעד היום לא היו חייבים במס קנייה, הכוללים כגון פרוות, ריהוט עתיק, יאכטות, אופנועי ים, מטוסים ועוד.

עוד כוללות התקנות מס קנייה בשיעור של 15% על מטוסים פרטיים (מלבד אלו המשמשים לצורך מתן שירות תעופה סדיר, לחקלאות או לכיבוי שריפות), מס בשיעור של 15% על יאכטות ושל 20% על אופנועי ים, מס בשיעור של 20% על פרוות וריהוט עתיק ומס קנייה על ג'קוזי בשיעור של 12% ותמ"א (תוספת מכסת אחוזים) בשיעור של 60%, כך שהמס האפקטיבי בייבוא יהיה בשיעור של 19.2%. מס הקנייה יוטל רק על ג'קוזי שאחת ממידותיו החיצוניות לרבות האלכסון עולה על 100 ס"מ, וזאת על מנת לא לחייב במס קניה ג'קוזים קטנים המשמשים לרוב לצרכים רפואיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן