מעלות הכניסה את אג"ח כיל לרשימת מעקב: "אפשרות לשינוי מבני בענף"

מכה נוספת לכיל: חברת דירוג האשראי S&P מעלות הודיעה היום על הכנסת דירוג האשראי של אג"ח החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות, לאור האפשרות לשינוי מבני בענף אשר עלול על פי מעלות להביא להרעה בפרופיל הפיננסי של החברה.

בשבוע שעבר הודיעה חברת האשלג אורלקלי כי בכוונתה להפסיק למכור אשלג באמצעות חברת השיווק BPC ובמקום זאת לבצע את המכירות באמצעות זרוע השיווק הישיר שלה. להערכת מעלות, למכירה ישירה על ידי אורלקלי עלולות להיות השלכות לרעה על היחסים הפיננסים של כיל, כתוצאה מהצפי לשינוי בדינמיקה שאפיינה את שוק האשלג עד כה ולאפשרות למעבר לתחרות מחירים אגרסיבית, ולפיכך, לפגיעה ברווחיות של החברות הפעילות בענף.

במעלות הכניסו כאמור את הדירוג '+ilAA' של כיל לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. בכוונת מעלות לפתור את רשימת המעקב במהלך החודשים הקרובים לאחר ביצוע הערכה מחודשת לגבי ההשלכות של הודעת אורלקלי והשפעתה על התחזית התפעולית של מעלות לכיל לשנתיים הקרובות ועל יחסי כיסוי החוב שישתקפו ממנה.

אורלקלי הרוסית הינה אחת מהחברות הגדולות בתחום האשלג בעולם, וחברת הדירוג סבורים שהמהלך בו נקטה עשוי לשנות כאמור באופן מהותי את מבנה שוק האשלג העולמי. 
במשך תקופה ארוכה, התאפיין ענף הדשנים בריכוזיות גבוהה, כאשר העובדה שמרבית היצרנים שיווקו באמצעות שני תאגידי הסחר, BPC ו-Canpotex, תרמה, להערכת מעלות, לאיזון ביחס בין ההיצע לביקוש ולשמירה על רמת מחירים המטיבה עם מרבית יצרני האשלג.

מנכ"ל כיל סטפן בורגס | צילום: רויטרס

בהתאם לאסטרטגיה החדשה עליה דיווחה, פועלת אורלקלי להגדיל את מחזורי הפעילות גם על חשבון פגיעה במחירים. החלטתה של החברה עלולה, להערכת מעלות, לשנות את הדינמיקה בשוק ולהוביל לתחרות מחירים אגרסיבית, ולפיכך לרווחיות נמוכה יותר של החברות בענף.

"נכון להיום", כותבים במעלות, "קיים חוסר ודאות לגבי ההתפתחויות בשוק האשלג ברבעונים הקרובים. אנו מזהים מגוון של תרחישים אפשריים, ובכוונתנו לנתח בתקופה הקרובה את השפעתם על התחזית התפעולית שלנו לכיל ועל דירוג האשראי שלה. בין היתר, נבחן מה תהיה ההשפעה של ירידה במחירי האשלג והשפעה פוטנציאלית של גורמים ממתנים, כגון מבנה העלויות העדיף של כיל ביחס לשחקנים אחרים וגידול פוטנציאלי בכמות הנמכרת".

"פעולת דירוג שלילית תיתכן במידה והתחזיות המעודכנות שלנו לכיל יצביעו על כך שהחברה צפויה לחרוג, בטווח של שנתיים, מיחסי כיסוי החוב שהוגדרו כתואמים את הדירוג הנוכחי: funds from operations) FFO) לחוב שלא יירד מ-45%, וחוב ל-EBITDA שלא יעלה על 2.0x", סיכמו במעלות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן