מפגינים ושוטרים שוב התעמתו בכיכר טקסים; ארדואן: "לא נכרע ברך"

המהומות באיסטנבול נמשכות: אלפי מפגינים הגיעו הלילה (בין שלישי לרביעי) לכיכר טקסים ומחו נגד ראש הממשלה טאיפ ארדואן, שעות ספורות לאחר שקרא להם לעזוב את פארק גזי וטען כי הם פוגעים במדינה. במהלך היום אמור רה"מ להיפגש עם מארגני ההפגנות בניסיון להביא לסיומן.

המשטרה הטורקית עשתה שימוש בגז מדמיע וסילוני מים בעימותים עם המפגינים, כאשר מושל איסטנבול חוסיין אבני מוטלו הופיע בטלוויזיה המקומית והצהיר שהמשטרה תמשיך לפעול יום ולילה עד שהכיכר תפונה. לדבריו, 30 אנשים נפצעו במהלך ההפגנות האחרונות.

מוקדם יותר, ארדואן שוב התבטא נגד המפגינים: "הם אומרים שראש הממשלה הזה קשוח, אז מה יהיה? האם אנחנו אמורים לכרוע ברך אל מול האנשים האלה? אם לזה אתם קוראים קשיחות, אז אני מצטער, אבל טאיפ ארדואן לא ישתנה".

צילום: רויטרס

כוחות משטרה ירו מטחים של רימוני גז מדמיע לעבר קהל של אלפים, רובם לבושים בבגדי עבודה לאחר שהגיעו להפגנה מהמשרדים בהם עבדו מוקדם יותר. בין המפגינים היו גם צעירים במסיכות שהתעמתו עם השוטרים. באמצעות הגז וסילוני מים פוזרו המפגינים מהכיכר המרכזית אל הרחובות הצדדיים.

בוושינגטון, ממשלו של נשיא ארה"ב ברק אובמה הביע שוב את דאגתו מההסלמה האחרונה ביחס המשטרה למפגינים. "אנחנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים בטורקיה בדאגה, והאינטרס שלנו הוא עדיין התמיכה בחופש הביטוי והזכות להפגין בשלום", אמרו בבית הלבן, והדגישו: "טורקיה היא חברה קרובה ובעלת ברית של ארה"ב, ואנחנו מצפים מהרשויות הטורקיות לשמור על הזכויות הבסיסיות של האזרחים".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן