מפרגנים: האמריקאים מעדיפים לפטר את הבוס מלקבל העלאה

רוב האמריקאים היו מעדיפים שהבוס שלהם יפוטר על פני קבלת העלאה בשכר – כך עולה מסקר חדש שפורסם השבוע בארה"ב, לרגל "יום הבוס הלאומי" המצוין במדינה. לפי הסקר, 65% מהאמריקאים יעדיפו שהבוס יפוטר, ורק 35% יבחרו לקבל העלאת שכר.

המחקר, שנערך על ידי הפסיכולוגית מישל מקוויד, מעלה כי מרבית האמריקאים אינם מרוצים במקום העבודה שלהם – וברוב המקרים הם מאשימים בכך את הבוס. רק 36% מהנשאלים אמרו כי הם מרוצים. 70% מהמשיבים טענו כי הם היו מאושרים יותר אם היו מסתדרים עם הבוס. כמו כן, הסקר העלה כי 31% מהעובדים מרגישים נטולי השראה ומוערכים בחסר על ידי הבוס, וקרוב ל-15% הודו כי הם פשוט אומללים, משועממים ובודדים במקום העבודה.

צילום: IngImage / ASAP

רק 38% מבין הנשאלים הכתירו את הבוס שלהם כ"מצוין", 42% אמרו כי הבוס שלהם לא עובד מספיק קשה, וקרוב ל-20% אמרו כי הבוס שלהם אינו אדם בעל יושרה מקצועית. כשנשאלו מה ההשפעה שיש לבוס גרוע, 73% מבני ה-20-30 אמרו כי הדבר פוגע להם בבריאות, לעומת 40% בלבד מבין בני ה-50 פלוס שהעלו טענות דומות.

העובדה שיותר עובדים מעדיפים שהבוס יפוטר, ובייחוד בכלכלה שבה המשכורות לא מטפסות, מעלה תהיות, אך מקוויד אומרת שתחושת האושר של אנשים מקושרת לבריאותם ולרווחתם הרבה יותר משאפשר לתאר, ומציינת מחקרים בהם נכתב כי בוסים "רעים" או אגרסיביים מקושרים לחרדה, דיכאון, מחלות לב ואפילו הידרדרות במערכות היחסים שאינן קשורות לעבודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן