מציאות וירטואלית: הדבר הבא בעולם המדיה ובידור שיחליף את הכבלים ושירותי האינטרנט

הוויכוח השחוק כעת על מי ינצח בקרב בין הכבלים לבין שירותים כמו וידאו וטלוויזיה באינטרנט, (OTT), מזכיר את הקרב בין הדי.וי.די לבלו-ריי. במקרה שלהם, ממש כמו הדינוזאורים שהיו רגע לפני הכחדתם על ידי אסטרואיד ענק, צמיחת ה-VOD (והגרסאות השונות שלו כמו SVOD) הביאה לנפילת הטכנולוגיות האלו. בעוד שמחירי מניות הבורסה של המדיה מתנדנדים בין הכבלים לביi ה-OTT, מגיע אתגר שיבעט את שניהם מחוץ למשחק. זוהי המציאות הווירטואלית, אשר אינה יכולה לעבור באף אחת מהמדיומים האלו.

למציאות וירטואלית יהיו שני סוגים, האחד שהוא יחסית ידוע והשני פחות. המפורסם יותר כולל קסדה שמעבירה את החובשים אותה לאן שרק ירצו. אתם יכולים לעשות זאת בזמן הנוח לכם ובביתכם. לכן, לא רק שתוכלו לראות משהו "מתי והיכן שתרצו" (המנטרה של OTT), אלא כעת גם תוכלו ממש להיות מתי והיכן שירצו. רוצים להיות במאדים? רוצים להתחרות בפורמולה אחד? רוצים להיות בקרוב בקרב ביוון בשנת 480 לפני הספירה? אין בעיה – אתם תחשבו שאתם אכן נמצאים שם. עדיין תהיה לכך בחירה – תוכלו לראות עוד גרסה של איזו שהיא תוכנית בכבלים או ב-OTT, או שתוכלו להחליט להיכנס לעולם פנטזי ולהפוך לחלק מהעלילה. במה מהם תבחרו? כמה גרסאות של מציאות וירטואלית מהסוג הזה כבר נמצאות כיום, אך גרסא ידועה בשם Oculus Rift תושק על ידי פייסבוק ב-2016, והיא תעורר הרבה רעש.

מרכזי בידור חדשניים יחליפו את בתי הקולנוע המוכרים | צילום: thinkstock

הגרסא הפחות ידועה של מציאות וירטואלית מגיעה מתוך מרכזי בידור שיספקו טבילה של 360 מעלות בכל הכיוונים (כולל הרצפה והתקרה) בסביבה שתוכל להשתנות לעיתים קרובות על ידי המרכז. רוצים לחצות את ים סוף עם משה? רוצים לנסוע לירח? כאשר תלכו בתוך החלל, בכל מקום שתסתכלו אתם תראו מסכים והולוגרמות שיקרינו תמונות תלת מימד של הסביבה. הסאונד יהיה תלת מימדי גם הוא, ויישמע מסביב לכם כאילו עוקבים אחריכם. אם ישנם מושבים, הם יהיה בטכנולוגיה של ארבעה מימדים – הם ינועו יחד עם המרכיבים החזותיים, ואף יוסיפו רוח ואפקטים נוספים.

המרכזים האלו יהיו בגודל של בתי קולנוע, או בעצם בתי קולנוע שהפכו לכאלה, לאחר שהמציאות הווירטואלית הפכה אתם למיושנים. במשך עשורים, ערב סטנדרטי ליציאה עם מישהו מיוחד, היו ארוחת ערב וסרט (יותר מאשר הופעה יקרה), והמרכזים האלו יוסיפו סוף סוף אלטרנטיבה מהנה חדשה לאפשרויות הבילוי. העלות בטח לא תהיה שונה ממש מזו של כרטיס קולנוע, ומפעילי המרכז ירוויחו כסף על ידי הובלה של אנשים בתוכו במשך שעה או פחות. גירסא של הקונספט הזה, שנקראת The Void, אמורה להיפתח ביוטה בקיץ הבא. חברה אחת שבוודאי תהיה בחזית המרכזים האלו, היא דיסני.

אבל בין אם זה בתוך הבית, עם אביזר ראש או בתוך מרכז בידור, אנשים יתחילו לרצות להיות חלק מהסיפור הזה, יותר מאשר רק לצפות בו. בצורה זו או אחרת, מציאות וירטואלית מגיעה בצעדי ענק, ובקרוב. במשך הזמן היא תחליף נתח גדול מעולם המדיה העכשווי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן