מצמצמות פערים: נשים יזמיות באסיה מצליחות יותר מיזמיות במערב

ישנה הזדמנות בת מיליארדים של דולרים, או אפילו יותר, שמתבשלת בימים אלו בעולם העסקים, במיוחד באסיה. יותר מכך, נשים מובילות אותה. מחקר חדש שנערך על ידי בנק HSBC בשבוע שעבר, טוען כי נשים יזמיות באסיה נוטות להצליח יותר, בהשוואה לעמיתות המערביות שלהן. המחקר אף מצא שנשים באסיה אשר פתחו עסקים משלהן, עשו זאת כחמש שנים מוקדם יותר – כשהיו בנות 29 ולא באמצע שנות ה-30 לחייהן.

HSBC ערך סקר בקרב יותר מ-2,800 בעלי עסקים ששווים עולה על 1 מיליון דולר, באוגוסט ובספטמבר השנה. ניק לוויט, ראש קבוצת הפתרונות הגלובליים בבנק HSBC, אמר בראיון לפורבס ארה"ב כי הבנק כבר משתמש במידע כדי לבנות תכניות שיתמכו בצורה טובה יותר ביזמים ובאתגרים שהם מתמודדים איתם. אלו כוללים מחסור בנזילות, מאחר וזו לרוב מוגבלת בסטארט-אפים. "בסיס הלקוחות משתנה במהירות. מה שמרגש לגבי זה הוא שהכל פתוח לקהל הרחב", הוא אומר. "זה בוודאי ישפיע על האסטרטגיה שלנו". הוא מוסיף שבאופן היסטורי, בעולם העסקים הייתה העדפה גדולה יותר למעורבות גברית", וכי HSBC מנסה לשבור את הסטריאוטיפ הזה.

51 מהיזמים האסייתיים ששווים הוא יותר מ-15 מיליון דולר – הם נשים | צילום: fotolia

לפי המחקר, שניים מתוך חמישה יזמים בהונג קונג, סינגפור וסין, או 40%, הם נשים שרובן מתחת לגיל 35. בהונג קונג המספר גדול אף יותר, כאשר נשים יזמיות מהוות כ-48% מכלל היזמים – השיעור האיזורי הגבוה ביותר בסקר. במדינות מערביות שנבדקו, שיעור הנשים מבין היזמים היה 31% בלבד. האחוז הנמוך ביותר נמצא בגרמניה, שם רק 21% מבעלי העסקים היו נשים. מסקנות נוספות יפורסמו ב-2016 עם צאת הדוח המלא.

אבל, אם למעשה הסבירות שנשים יהפכו ליזמיות באסיה הוא גבוה יותר, מדוע עדיין יש מעט נשים מיליארדריות שעשו את הונן בעצמן ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס? ליפן, דרום קוריאה, סינגפור ומלזיה עדיין אין נשים שנכנסו לרשימה. בהודו יש אחת, בהונג קונג יש שתיים ובסין יש 10. אך המספרים האלה לא טובים יותר בשאר העולם. לארה"ב יש 18 נשים שהפכו למיליארדריות לאחר שצברו את הונן בעצמן. לאנגליה יש אחת, ולצרפת, גרמניה ושוויץ אין אף אחת (המספרים האלו לא כוללים נשים שבנו חברות גדולות והון בן עשר ספרות לצד בעליהן).

למרות זאת, לוויט סבור כי המגמה הזו הולכת להשתנות בקרוב מאוד, לפחות בכמה מדינות אסייתיות. "השאלה היא כיצד השינוי הזה ייראה. אחד מהדברים הנהדרים שקשורים לסקר הזה, הוא שהנתונים מראים שהשינוי בוודאי מהיר יותר משמעותית ממה שציפינו קודם לכן", מסביר לוויט. למרות שדירוג המיליארדרים אולי יהיה תקרת הזכוכית הקשה ביותר לנשים, המידע של HSBC אכן מציג סטטיסטיקה מעודדת עבור נשים אסייתיות: 51% מהיזמים האסייתיים ששווים הוא יותר מ-15 מיליון דולר הם נשים, בהשוואה ל-33% במערב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן