מצנע נגד המינוי הצפוי של פרץ לשר: "הפרת אמון מצד לבני"

עמרם מצנע, מספר 2 במפלגת התנועה, תקף היום את יו"ר המפלגה, ציפי לבני, על רקע בחירתה הצפויה במספר 3, עמיר פרץ, לתפקיד השר השני מטעם המפלגה.

פרץ צפוי לכהן כשר לאיכות הסביבה ולכהן כחבר בקבינט הכלכלי-חברתי, אך מצנע הבהיר כי אין לו בעיה עם פרץ עצמו: "הבעיה היא לא ביני לבין עמיר פרץ, זה לא שאני מבין את המהלכים שלו אבל זאת לא הבעיה. זה לא קרב תרנגולים על תפקידים, אלא זאת בעיה של מערכת יחסים בין ציפי לבני לביני".

"יש משבר אמון ביני לבין היו"ר ציפי לבני. בזה אין ספק ואי אפשר להכחיש את זה. אינני יודע עוד מה ילד יום. אני בן אדם שחייב לעבוד במערכת של אמון. כשהאמון מופר, זאת בהחלט בעיה. היוזמה לפתרון המשבר הזה לא צריכה להיות שלי", אמר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עם זאת, מצנע מבהיר כי אין לו כוונה לפרוש מהסיעה: "אני מתכוון להאבק על מעמדי ועל עמדתי בכלים שיש לי". מוקדם יותר, בראיון לגל"צ, אמר בנושא: "שמעתי ספקולציות על כך שאולי אני אתפטר ואביא גאולה למספר שבע – זה לא יקרה, אני בכנסת. זו התחייבותי לבוחרים שהצביעו לתנועה בזכותי ואעשה הכל להשפיע על המציאות. אני לא מצטער שרצתי, נבחרתי לכנסת בזכות ובכוונתי להיות חבר כנסת".

"הפרת אמון" לבני ומצנע | צילום: מרק ישראל סלם

חבר הכנסת הוסיף כי לו, בניגוד ללבני, אין אמון רב בכנות כוונותיו של נתניהו בתחום המדיני: "לא הולך להיות תענוג גדול לשרת בממשלתו של נתניהו, אם תקום. אני לא מאמין לנתניהו. אני לא חושב שהוא מתכוון לדברים ברצינות".

"ואין לי ספק שהוא מדבר על תהליך מדיני וחתם על ההסכם עם התנועה כי הוא מבין שאין לו ברירה והוא צריך להראות שהוא הולך לתהליך מדיני. אני מקווה שעצם כניסתו לנושא תשנה מציאות ותביא אולי להתפתחות אחרת. אני לא פוסל את האפשרות שהוא יהיה ראש הממשלה הראשון שיתכחש להסכם קואליציוני חתום, אם נפתלי בנט יתעקש על זה כך. לתנועה וללבני יש פה אתגר שהוא כמעט 'להיות או לחדול' במונחים פוליטים".

כזכור, על פי הסכם כניסת התנועה לקואליציה, המפלגה תקבל שני תיקים – משרד המשפטים (בו תחזיק לבני) והמשרד לאיכות הסביבה, בנוסף לראשות אחת מוועדות הכנסת או אחת מוועדות המשנה של ועדת החוץ וביטחון.

אתמול, במהלך ראיון לערוץ 2, סירבה לבני להתייחס לסוגיית פרץ-מצנע, אך הגיבה על האשמות ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט כלפיה, שטען כי יו"ר התנועה הסכימה בעבר לוותר על אריאל ורוצה לחלק את ירושלים.

"אני משלמת מחיר על כך שלא חשפתי פרטים מחדר המו"מ. בנט הצהיר שוויתרתי על מזרח ירושלים ועל אריאל, זה שקר שרודף אותי שנים". בהמשך לכך אמרה לבני על הבחירה לבנות בשטחי E1: "לא צריך לעשות דברים שהם פרובוקציה שמכעיסה את הקהילה הבינ"ל".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן