מראה מראה שעל הקיר, מי הכי מעוצבת בכביש?

מעבר לפן הפונקציונלי שלו, כלי רכב אמור גם לשאת אמירה ולהתאים לקהל יעד מוגדר. מאז ומעולם תפס עיצוב חלק מרכזי בעולם הרכב – אלא שבישראל, באופן מסורתי כמעט, נדחק נושא הנראות לפינה חשוכה, ורוב הנהגים המקומיים העדיפו דגמים סטנדרטיים בצבע לבן.

עם השנים חדרו יותר ויותר צבעים נועזים למגוון המוצע. אולם בזמן שבארצות הברית צביעה ייחודית היא כבר דבר מקובל ובאירופה סכמות צביעה מסורתיות מעידות על אופי הנהג/ת, רוב המכוניות הנעות על כבישי ישראל עדיין צבועות בצבע אחד, ללא כל תוספות גרפיות.
וזה לא שלא הציעו מכוניות מיוחדות ומעוצבות בישראל; המיני קופר הגיעה בצבעים ספורטיביים ומכוניות אמריקאיות נמכרו גם עם אופציית ה־Two Tone, המשלבת שני צבעים שמפרידים בין חלקה העליון של המכונית לחלקה התחתון. גם מכוניות ספורטיביות כדוגמת הפורד מוסטאנג והשברולט קאמרו נמכרו עם אלמנטים צבעוניים מוחצנים, אך אלה היוו מיעוט לא מייצג.

היו אלה ריבוי המותגים והדגמים בשנים האחרונות, בנוסף לשינוי מחירי המכוניות העממיות, שחייבו את היבואנים לנקוט צעדים שיבליטו את רכביהם ויקסמו לקהלים חדשים. זה היה רק עניין של זמן עד שאחד ממנהלי המותגים ינסה לצוד את מבטם של הצעירים ויבדל את אחד הדגמים כדי ליצור גל של מכוניות מעניינות.

היום, לאחר שאופל קורסה, ניסאן מיקרה וכמה דגמי סקודה כבר הצליחו לבלוט על האספלט השחור, כמעט לכל יבואן יש דגמים מעוצבים בהיצע. חלק מהעיצובים פשוטים ונשענים על דוגמאות קלאסיות, אחרים נועזים, או עם קריצה.

קיבצנו כאן את הדוגמאות הנועזות והבולטות ביותר שצובעות לנו את הכבישים (מבלי להתייחס לדוגמאות הייחודיות שעיצבו נהגים פרטיים, הן שמורות לקטגוריה נפרדת – היצירה האישית).

אופל קורסה: היפהפייה הדינמית

כדי לבדל אותה ממתחרותיה הרבות ולהצדיק את מחירה, הציעה יבואנית הרכב שלמה את האופל קורסה הקטנה בצביעת "ספיד סטרייפס". מדובר בדוגמה דינמית שאפיינה בעבר מכוניות ספורט ומרוצים: באמצעות מתיחת שני פסי צבע השונים מהגוון העיקרי של הרכב, מתקבלת תחושה של אורך ומהירות. באופל הציעו גם אפשרות להוסיף את שם הלקוח על אחורי המכונית, במקום שבו מופיעות אותיות רמת הגימור. המיצוב
הספורטיבי הפך מכונית די סטנדרטית ליפהפייה אמיתית, ועל אף שלא נמכרו דגמים רבים עם שם הלקוח עליהם, הגימיק בהחלט סייע במכירת הקורסה הרגילה.

צילום: יח"צ

רנו קאפצ'ור: מכל הבא ליד

מעודדים מההצלחות במותג ניסאן, החליטו בחברת קרסו למתוח את גבולות הז'אנר החדש ולהציע ללקוחות גם את הקאפצ'ור עם מאפיינים בולטים חדשים: גג לבן שמזכיר את הסקודה פאביה, אלמנטים מהמיקרה וצבעים שמושכים את העין. באולם התצוגה הקאפצ'ור נראית טוב, אבל לא מספיק, וכרגע עדיין לא ברור אם המהלך הצליח במבחן הכביש. דווקא צביעת הספורט של הקליאו RS עם הצללות שחורות על מכסה המנוע ובצידי המכונית, היא זו המושכת את העין באולם התצוגה.

צילום: יח"צ

ניסאן ג'וק: בטעם אישי

לאחר שתי הצלחות: הניסאן ג'וק שייצרה בארץ את קטגוריית הקרוס אוברים הקטנים והניסאן מיקרה המותאמת – היה זה רק עניין של זמן עד שתיוולד הגרסה בהתאמה אישית. הג'וק פרסונליזיישן הוצגה בתערוכת אוטו מוטור האחרונה והציעה ללקוחות להתאים לעצמם את הג'יפון המעוצב; כאן הכוונה למראות, חישוקי גלגלים, ידיות ומדבקות המאפשרים ללקוח להרגיש כאילו הוא יוצר את הרכב האישי שלו. אז אם עוד קודם נהנה הרכב מנוכחות מוחצנת, הרי שעכשיו יהיה זה בלתי אפשרי לפספס אותו על הכביש.

צילום: יח"צ

הכתבה המלאה מופיעה בגליון נובמבר של פורבס

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן