מרוסיה באהבה: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, בורסות אירופה התאוששו

המשבר ברוסיה לא נבלם, וכיום הוא משפיע גם על הנעשה בבורסות ברחבי העולם. הבורסה הרוסית ננעלה בירידות של 12%, הרובל צנח, ובינתיים נראה כי צעדי החירום בהם נקט הממשל הרוסי בניסיון לבלום המשבר נכשלו כולם.

אתמול בלילה הודיע הבנק המרכזי ברוסיה על העלאת הריבית במדינה ב-6.5%, עד לרמה של לא פחות מ-17%. העלאת הריבית הייתה צעד נואש בניסיון לבלום את הפיחות החד בערכו של הרובל המקומי, אשר איבד אתמול כ-11% מערכו ביחס לדולר, ובכל השלים צניחה של 50% מתחילת חודש נובמבר. בנוסף להעלאת הריבית הדרמטית, הבנק המרכזי ברוסיה ניצל את יתרון המט"ח הגדולות (יחסית) אשר ברשותו בכדי לרכוש רובל ולנסות ולחזק את המטבע – אך ללא הועיל.

מעל לכל צעדיו של הבנק המרכזי הרוסי ממשיכה לרבוץ אותה עננה אשר הביאה לפרוץ המשבר הנוכחי: הירידה המתמשכת במחירי הנפט בעולם. היום נבלמה מעט הירידה במחיר הזהב השחור וכעת הוא נסחר בשל 55.9 דולר לחבית. 

צילום: thinkstockphotos

התרסקות הבורסה הרוסית השפיעה לאורך היום גם על המסחר בבורסות אירופה – שם התנהל מוקדם יותר המסחר בירידות חדות, אך ננעל במגמה חיובית. 

בניו יורק מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.8%, ומדד הנאסד"ק נחלש גם הוא ויורד 1.2%. בנוסף להתעסקות הרבה בנעשה במוסקבה ובמחירי הנפט הצונחים, המשקיעים האמריקאים התמקדו בישיבת הבנק הפדרלי המרכזי אשר נפתחה היום ותימשך יומיים. מחר תנאם נגידת הפד ג'נט ילן, והמשקיעים יחפשו אחר רמזים בדבריה ובדברי בחירי הבנק באשר להשפעות המשבר ברוסיה על המשק האמריקאי ובאשר להחלטות הבנק על המשך מדיניות הריבית האפסית הנהוגה כיום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן