מריל לינץ': האינפלציה בישראל תעלה בשנה הקרובה ל-2%

האינפלציה במשק הישראלי תעלה בשנה הקרובה ל-2%, כך צופים כלכלני מריל לינץ'. בדוח חדש שפרסמה החברה נכתב כי "על פי אחד המודלים שנבדקו, האינפלציה הריאלית בשוק הישראלי היא 2% ובמהלך 12 החודשים הקרובים היא צפויה לעלות לכיוון יעד זה".

במריל לינץ' מסבירים כי ישראל היא "משק קטן ופתוח בו שער החליפין ממלא תפקיד מרכזי". בנוגע לריבית במשק טוענים בחברה כי הריבית המרכזית תואמת את מצב השוק הנוכחי אך היא צפויה לעלות בהתאם לשינויים הצפויים בשוק המט"ח. 

נתניהו ולפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף במריל לינץ' מספקים תחזית כלכלית ל-6 החודשים האחרונים של 2013 לכלכלה העולמית. על פי התחזית, הכלכלה הגלובלית שצומחה בחצי השנה הראשונה של השנה בקצב של 3% נראית חזקה יותר מאשר בחודשים ינואר-יוני 2012. עם זאת, לטענת החברה "ההתאוששות המתונה חובה בתוכה מאבקים רבים. עד כה, הפעילות בגוש היורו תואמת את הציפיות להתאוששות חלשה למדי של האזור. אולם במקביל, ארה"ב מראה סימני התאוששות חזקים אך המדינה עם העתיד הבהיר ביותר היא יפן". 

בחברה צופים כי כלכלת יפן תצמח ב-2013 ב-1.8. מדובר ב-1% יותר מהתחזית הקודמת. הגידול בתחזית הצמיחה נובע לטענת מריל לינץ' משינוי המדיניות הכלכלית של ממשלת יפן החדשה. בחברה מביעים אמון במאבקו של ראש הממשלה שינזו אבה בדיפלציה ובלחצים שהוא מפעיל על הבנק המרכזי במדינה לנקוט בצעדים פיסקליים דרסטיים על מנת לסייע למשק לצאת מהמיתון. זתוך כך צופים בחברה כי תוכנית רכישות האג"ח של הבנק היפני תתרחב לקראת חודש אוקטובר בשל ירידה צפויה באינפלציה במדינה.

בנוגע למדיניות של הבנק הפדרלי טוענים במריל לינץ' כי,לאור נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב לאחרונה, קיימת סבירות לכך שהבנק יודיע על הפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית לקראת סוף הרבעון השלישי של השנה. 

לעומת זאת, לטענת החברה הבנק האירופי המרכזי צפוי דווקא לשבת על שמריו עד סוף השנה הנוכחית. "לא צפויה הורדת ריבית נוספת וגם לא תוכנית הרחבת רכישות מצד הבנק", אומרים במריל לינץ'. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן