מריל לינץ': "האירועים האחרונים לא יגרמו להשפעה ארוכת טווח"

"הכלכלה הישראלית נמצאת במצב טוב מאוד ביחס לכלכלה העולמית, וצפויה לה צמיחה של כ-3% ב-2013; האירועים הגיאו-פוליטיים האחרונים לא צפויים לגרום להשפעה ארוכת-טווח". כך אמר היום אסטרטג ההשקעות הראשי בקבוצת הבנקאות הפרטית של מריל לינץ', ביל או'ניל, בהתיחסות מיוחדת לישראל, במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר בתל אביב.

"בנק ישראל לא צפוי להוריד את הריבית בקרוב, במיוחד על רקע הבחירות והמצב הפוליטי הרגיש", הוסיף או'ניל. "האינפלציה בישראל מאוזנת; השקל מאוזן באופן יוצא דופן ויציב יחסית לדולר. עיקר הפעילות בישראל תתמקד במגזר הצרכני; רמת מחירי הדירות בישראל לא צפויה להשתנות בתקופה הקרובה. גם בישראל ההמלצה היא להשקעה במניות על פני השקעה באג"ח".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נתניהו, שטייניץ ופישר. על פי מריל לינץ', הם יכולים להיות מרוצים | צילום: רויטרס

או'ניל קובע בתחזית לשנה הקרובה כי שנת 2013 תעמוד בסימן יציאה מההשקעות באגרות חוב וחזרה להשקעה במניות, וצופה לשיפור בשווקים ובכלכלה הגלובלית בהשוואה לשנה הנוכחית. לדבריו מגלה כלכלת ארה"ב מגלה סימני התאוששות, ובגוש האירו תיתכן אף הבראה הדרגתית במחצית השנייה של השנה. בסין צפוי לטענתו שיפור קל בצמיחה, מ-7.7% ב-2012 ל-8.1% בשנת 2013.

על פי או'ניל, על אף שתוצאות הבחירות בארה"ב הביאו לבהירות מסויימת במדיניות הפיסקלית של המימשל, ברור שכעת חייב להמצא פתרון לבעיית המצוק הפיננסי. "מאחר שהמימשל בראשות הנשיא אובמה נכנס עתה לכהונה שניה, ועל רקע החולשה של האופוזיציה, יש יסוד איתן להניח כי שתי המפלגות בארה"ב יגיעו להסכם", קובע או'ניל.

ביל או'ניל צופה כי הבנק הפדרלי האמריקאי ימשיך להוביל את תוכנית ההרחבה הכמותית במהלך 2013 ואף ב-2014, בעוד שהבנק המרכזי האירופי יחל בסופו של דבר לרכוש אג"ח ממשלתיות קצרות מועד, ומאמין כי צעדים אלה אינם צפויים להוות סיכון אינפלציוני ב-2013.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן