מריל לינץ': הצמיחה בישראל ב-2013 תגיע רק ל-2.9%

כלכלני מריל לינץ' צופים כי הצמיחה בישראל תגיע ב-2013 ל-2.9%, כך עולה מהסקירה העולמית שפרסמה החברה. על פי תחזית כלכלני החברה האינפלציה ב-2013 בישראל תגיע ל2%. בשנת 2014 צופים במריל לינץ' כי התמ"ג בישראל יעלה ל-4.2% והאינפלציה תסתכם ב-2.5%. 

במריל לינץ' לא צופים סיכונים לשקל, זאת לנוכח היציבות הכלכלית המקומית והתייצבות השוק הגלובאלי. עם זאת, החברה צופה כי בנק ישראל יוריד שוב את הריבית. לטענתם הבנק נוקט במדיניות זהירה לגבי השקעות זרות. 

בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

על פי הסקירה העולמית של מריל לינץ', החשש ממלחמת מטבעות עלול להביא את מנהיגי הכלכלות החזקות בעולם להתערב בשערי החליפין בצורה אגרסיבית יותר. עקב חוסר היציבות של שער הדולר מעריכים במריל לינץ' כי משקיעי המט"ח יעדיפו מטבעות יציבים יותר כמו הריאל הברזילאי. כמו כן ממליצים במריל לינץ' על הרופי ההודי, זאת עקב המדיניות הכלכלית במדינה ששומרת על צמיחתה. 

עוד טוענים במריל לינץ' כי קיצוצים וצעדי צבע שצפויה ארה"ב להנהיג החל מה-1 למרץ צפויים להשאיר את השווקים המתפתחים בעולם נייטרליים. הבנקים המרכזיים במדינות המתפתחות לא צפויים לנקוט בצעדים דרסטיים במצב הנוכחי. 

עם זאת, במריל לינץ' מעריכים כי הסנטימנט הגלובאלי צפוי להשתפר ומרבית הבנקים המרכזיים בעולם, בייחוד באסיה יאמצו מדיניות של "נחכה ונראה". עם זאת, במידה ושערי המטבעות כמו הין היפני ימשיכו להיחלש, עשויים הבנקים להחליט על הורדות נוספות של הריבית. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן