מרצדס חושפת פלא הנדסי: מכונית עתידנית שלא זקוקה לדלק

כשמדברים על עתיד עולם הרכב ואילו מגמות צפויות בו, רבים מאיתנו מדמיינים את המכוניות האוטונומיות של גוגל שמשייטות להן בכבישים המהירים. אולם החדשנות יכולה להגיע גם מכיוונים מפתיעים לגמרי, כפי שמדגימה לנו חברת מרצדס-בנץ. ה-Vision G-Code, דגם הקונספט החדש של החברה, מציג אמנם עיצוב מדהים למדי כפי אתם יכולים להתרשם מהתמונות, אבל כמה מהתכונות המהפכניות ביותר שלו, לא ניתן לראות בתמונות.

רכב העתיד של מרצדס | מקור: Mercedes-Benz

מנוע היברידי, אבל לא מהסוג שאתם חושבים עליו

באירוע הפתיחה של מרכז הפיתוח החדש של החברה בבייג'ין הציגו ראשי מרצדס-בנץ את ה-Vision G-Code, רכב קרוס-אובר חדש בתצורת קופה. הצבע בו נצבע הרכב אינו צבע רכב רגיל, אלא צבע פוטו-וולטאי מיוחד, שמסוגל לקלוט אנרגיה סולארית והופך למעשה את כל הרכב לפנל סולארי אחד גדול. אם זה לא מספיק, "קוצר" הרכב עוד אנרגיה ממקורות בלתי צפויים נוספים: הקפיצים והמשככים של מערכת המתלים של הרכב, וכן טעינה אלקטרו-סטטית שמנצלת את הרוח, ליצירת אנרגיה. מדובר במערכת שמסוגלת לנצל הן זרימה של אוויר שנוצרת בזמן הנסיעה, והן רוח "טבעית" שנושבת בזמן עצירה.

אולם החשמל שנוצר על ידי התאים הפוטו-וולטאיים, לא נועד רק לשימושים צפויים כמו תאורה או הפעלה של מערכת השמע של הרכב, אלא משמש לסינתזה של מימן לצורך הנעת מנוע הרכב. מדובר למעשה במנוע היברידי שמשלב הנעה על מימן והנעה חשמלית, כשהגלגלים הקדמיים מונעים על ידי מנוע המימן והגלגלים האחוריים על ידי המנוע החשמלי. אגב, חלק מתוצרי הלוואי של הסינתזה של מנוע המימן הוא חמצן. המערכת חכמה מספיק כדי להזרים את החמצן שנוצר לתוך המכונית, כדי לרענן את הנוסעים.


תא הטייס, כלומר, הנהג. מקור: Mercedes-Benzתא הטייס, כלומר, הנהג | מקור: Mercedes-Benz

מעבר לטכנולוגיה ולאקולוגיה, הרכב יהיה מצוייד בעוד כמה "ממתקים" ביניהם גריל עם מנורות LED שישמשו למעשה מעין חיווי על המצב של הרכב: הבהוב עדין בזמן חנייה, כוכבים כחולים שמאירים בזמן הנעה חשמלית, כוכבים אדומים במצב ספורט ועוד. בנוסף, ההגה מגיע בתצורת סטיק של טייסים (ראו תמונה) ועוד משהו – אל תחפשו מראות. במקומן, יצוייד הרכב במצלמות באיכות גבוהה.

יש לזכור שלא מדובר במכונית שתעלה על הכבישים בקרוב. מדובר כאמור במכונית קונספט, שמסמנת את היעד אליו שואפות יצרניות הרכב להגיע. עם זאת, מהנדסי מרצדס-בנץ כבר הוכיחו את יכולותיהם כשהחברה הדגימה משאית אוטונומית שמסוגלת להתנייד ללא התערבות של הנהג. כך שגם אם חלק מהטכנולוגיות הללו לא ייושם ברכבי החברה בזמן הקרוב, לא מן הנמנע שמדובר רק בעניין של זמן.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

מכשירי האנדרואיד המובילים בשוק, איזה מתאים לכם?

emaze הישראלית מגייסת 2 מיליון דולר, כדי לשנות את עולם המצגות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן