משבר? מכירות מוצרי היוקרה צפויות לזנק ב-7% בשנה עד 2014

למרות המשבר וההאטה העולמית, שוק מוצרי היוקרה מפגין חסינות מרשימה: השוק צפוי לעלות ב-7% בשנה עד 2014, הודות לצמיחה בסין, כך מעריכה חברת הייעוץ בוסטון גרופ (BCG) בתחזית שפרסמה היום.

לפי הפרסום, גם במקרה הגרוע ביותר של משבר, המוגדר על ידי החברה כירידה של 1.5% במכירות במערב אירופה, בארה"ב וביפן, והאטה בשווקים כמו סין וברזיל, המכירות העולמיות יעלו ב-3% בשנה.

מכירות מוצרי היוקרה חוו מפץ בשתיים האחרונות, והתאוששו מהמשבר הכלכלי ב-2008, אך על הענף מעיבה הצניחה בשוקי המניות בעולם מאז אפריל בשל המשבר האירופי, העיכוב בהתאוששות השוק האמריקאי וההאטה בצמיחת הכלכלה בסין.

חברת התכשיטים טיפאני הורידה בחודש שעבר את תחזית המכירות השנתית שלה בגלל המצב, ומנהל בכיר בענקית סאקס אמר למשקיעים בשבוע שעבר כי ירידה מתמשכת בשוק המניות או בתיירות העולמית עלולה להשפיע על מחלקת היוקרה בחנות. "אם יש פחות מיליונרים, ואם יש מיתון או האטה גדולים בסין או בברזיל, זה ישפיע על הסקטור בוודאות", אמר ז'אן מרק בלאישה, שותף בכיר ב-BCG.

להערכת החברה, קצב הצמיחה של תחום ה"יוקרה הניסיונית", הכולל בין היתר תיירות אתגרית, אתרי ספא ומלונות יוקרה, יעקוף את זה של שוק היוקרה המסורתי, הכולל שעונים וביגוד. BCG מעריכה שנתח שוק זה יזנק ב-12% בשנה עד 2014.

למרות העננה השחורה מעל שוק היוקרה, הגידול במעמד הביניים בשווקים המתפתחים כמו סין, ברזיל ורוסיה יתמוך בצמיחת השוק העולמי. "מנועי הצמיחה עדיין קיימים", העריך בלאישה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן