משחקי הצמא: הספלים שמציתים את הקרב בין גוגל למיקרוסופט

שתיים מענקיות הטכנולוגיה בשוק העולמי, מיקרוסופט וגוגל, מנהלות קרב עיקש בתחום העסקי לא מהיום. אך לאחרונה, התחרותיות בין חברות הענק לבשה אופי שונה בתכלית – אופי אשר מזכיר יותר מאבקים בין בתי אחווה בקולג'ים אמריקאיים מאשר בין שתי חברות ענק המגלגלות מיליארדים.

בשנה שעברה, מחלקת השיווק של מיקרוסופט הגתה לפתע קמפיין שנוי במחלוקת, במהלכו החלה לשווק קו מוצרים הלועג לענקית החיפוש גוגל. במהלך הקמפיין שיווקו במיקרוסופט שורת מוצרים אשר לעגו, בראש ובראשונה, לסוגיות הנוגעות לחדירה לפרטיות המשויכות לגוגל (ובמיוחד כנגד העובדה כי בגוגל סורקים את תוכן המיילים אשר כותבים ומקבלים המשתמשים בכדי להתאים פרסומות במיוחד למאפייני המשתמש). למרות שורת גינויים ולעג מצד גורמים שונים בעולם התקשורת הטכנולוגית, ותגובה אנמית בלבד מצד הלקוחות, השנה החליטה מיקרוסופט להכפיל את גודל הקמפיין – ולהציע שורת מוצרים נוספים אשר שמים את גוגל ללעג, ויוצאים לשוק במיוחד לכבוד עונת החגים המתקרבת בארה"ב.

אך לצערם של לא מעט אנשים, השנה הקמפיין תפס תאוצה – וכבר השבוע אזל מלאי מוצרים מובילים מהמדפים. כך למשל אזלו ספלי שתיה חמה הנושאים את הכיתוב "Keep calm while we steal your data" לצד הלוגו של דפדפן "כרום" של גוגל (בעלות 7.99 דולר), או חולצות טי-שירט עם כיתוב זהה (בעלות של 11.99 דולר), אשר נמכרו עד הפריט האחרון.

מלאי הספלים אזל

אם לשפוט על פי הנעשה ברשת החברתית גוגל +, עובדי ענקית החיפוש מתלהבים מקו המוצרים החדש, אך לא שוכחים ללעוג על המתחרה מיקרוסופט. "לו רק יתר המוצרים שלהם היו פופולריים כמו אלו הנושאים את הלוגו של גוגל" כתב אחד המתכנתים. אחר העיד כי "הייתי קונה כמה ספלים רק בשביל הקטע, אם הכסף לא היה הולך ישירות למיקרוסופט". מהנדס מערכות נוסף מגוגל כתב כי "הייתי שמח לקנות חולצה, אבל המערכת דורשת שאחזיק חשבון מיקרוסופט בשביל שאוכל לרכוש את המוצרים. ברצינות, מיקרוסופט? החנות בה אתם צוחקים על איסוף מידע דורשת הרים של מידע אישי בשביל לאפשר לרכוש טי-שירט פשוטה". בינתיים, הקמפיין האחרון עורר קרב קטן בין עובדי חברות הענק, כשגם עובדי גוגל לא נשארו חייבים – והחלו להפיץ ספלים אלטרנטיביים, הנושאים את אותו הכיתוב תחת הלוגו של מיקרוסופט ושירות השיחות באינטרנט "סקייפ" אשר בבעלותה.

גורם בכיר בגוגל הגיב באופן רשמי למתרחש בראיון עבור הלוס אנג'לס טיימס כשאמר "המהלך האחרון של מיקרוסופט לא הפתיע אותנו, לאור התלהטות המאבק בזירת פרטי הלבוש המתקדמים". או במילים אחרות – בזמן שגוגל מפתחת את ה"גוגל גלאס" – מיקרוסופט מתעסקת בחולצות טי-שירט מטופשות. אז האם נראה בעתיד את ביל גייטס משליך ביצים אל עבר משרדי "גוגל"? ימים יגידו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן