משחק רווחי? שחקני הקולנוע שקיבלו את השכר המנופח ביותר השנה

שחקני הוליווד מרוויחים מיליוני דולרים, ולא מתנצלים. גם כאשר בכל העולם תוהים, מדוע לכל הרוחות מוכנות חברות ההפקה לשלם משכורות עתק לשחקנים, אשר לא הביאו להצלחת הסרטים בקופות. התהיה הזו כך נראה, ממשיכה להעסיק אותנו גם בסוף 2015, ותמשיך גם בעתיד הקרוב. נראה כי עבור פנים מוכרות, יופי חיצוני וקילומטראז' בתעשייה הזוהרת- יש מי שמוכן לשלם וגם להפסיד לא מעט.

במקום הראשון – ג'וני דפ

ברשימה מככבים שחקני קולנוע מהמין הגברי בלבד (למורת רוחן של נשות העולם), והיא נבנתה לפי דירוג סרטים שיצאו עד יוני 2015, בעלי פוטנציאל מסחרי ובהשתתפותם של השחקנים עליהם מיד תקראו. ג'וני דפ כקפטן ספארו בסדרת הסרטים "שודדי הקריביים" אשר גרפה 3.7 מיליארד דולר, הצליח בענק. לעומת זאת, הסרטים "צ'רלי מרדכי" ו"התעלות" בכיכובו נכשלו בקופות, ועדיין, הוא שלשל לכיסיו מיליוני דולרים בלי למצמץ. כמוביל הרשימה, הוא שמח למדי: על פי הנתונים, על כל דולר שקיבל, הרוויחה חברת ההפקה עבורה עבד 1.2 דולר בלבד. חישוב פשוט יוכיח כי מדובר בכסף רב. רב מדי.

דפ. במקום הראשון ברשימה | צילום: ויקיפדיה

את המקום השני והמכובד תופס השחקן דנזל וושינגטון. על כל 6.5 דולר שהרוויח סרט בו השתתף, וושינגטון קיבל דולר אחד. לא רע בכלל. השניים הללו, דפ ווושינגטון, התגלו כסיכון לא רווחי. הסרט "צ'רלי מרדכי" בו שיחק הראשון כאמור, גרף 47 מיליוני דולרים בלבד, מתוך השקעה של 60 מיליון. "התעלות" לעומת זאת, החזיר את ההשקעה בגובה 100 מיליון דולר, אך הרווחים עליהם חלמו מפיקי הסרט, לא הגיעו מעולם. למזלו של דפ, הסרטים הבאים בכיכובו שיעלו לאקרנים ב-2016 צפויים להיות הצלחה מסחררת, לפי המבקרים, כך שיתכן מאד שלא יימנה על רשימה זו בסוף השנה הבאה.

במקום השלישי: וויל פארל

המדורג השלישי ברשימה הספק מחמיאה, הוא פארל ששיחק "בגט הארד", "חדשות בהפרעה" ו"הקמפיין", בהם ההכנסות היו בינוניות ותו לא. השחקן קיבל בממוצע דולר אחד על כל 6.8 דולר שהרוויחו המפיקים בסרטים הללו. הנתונים של פארל מעט טובים יותר מאלה שהציג השחקן ליאם ניסן, ולפי האחים וורנר, על כל 7.2 דולר שגרף הסרט "חטופה 3", שדווקא נחשב לרווחי, קיבל האחרון דולר אחד, אך הממוצע שלו מתבסס גם על נתוני הסרט "מרדף לילי" שיצא ברווח של 20 מיליון דולר בלבד.

וויל סמית' כבר לא מה שהיה פעם

למרות ש"זעזוע מוח" זכה לבאזז בשל עיסוקו בליגת הפוטבול, הקהל האמריקאי לא הצביע ברגליים, והכנסותיו היו מאכזבות. הממוצע של סמית' המככב בסרט כד"ר בנט אומלו, הוא דולר על כל 8.6 דולר מהכנסות הסרט. זאת, בשל המיתוג של השחקן הוותיק שנראה, שכבר אינו מה שהיה פעם, לפחות בכל הנוגע למשיכת הקהל למסכים הגדולים. כריס אוונס לעומתו, קיבל דולר אחד על כל 182 דולר בקירוב, שמרוויחים המפיקים מהסרט בו משתתף. 

וויל סמית', המיתוג לא עוזר | צילום: ויקיפדיה

והרשימה נמשכת

במקום החמישי ברשימה, ניצב השחקן כריסטיאן בייל, המשלשל לכיסו דולר, על כל 9.3 דולר שמרוויחים יוצרי סרטים בהם מככב. אחריו, צ'אנינג מת'יו טאטום, המקבל דולר על כל 10.8 דולר שמגלגלת ההפקה. במקום השביעי בראד פיט, שעל 12 דולרים בממוצע שמרוויחים המפיקים, הוא נהנה מתשלום של דולר אחד. את הרשימה סוגרים בן אפלק במקום ה-9, המקבל דולר על כל 12.3 דולר, וטום הנקס שעל 13.6 דולר שמגלגלים המפיקים ששכרו את שירותיו, הוא מרוויח דולר.

ומי נעדר מהרשימה השנה? זה שכיכב בה בשנתיים האחרונות; השחקן אדם סנדלר. משום שהפרויקט בו לקח חלק יצא לקהל הרחב לאחר המועד בו נבדקו הנתונים לדירוג זה, ואף משום שסדרת הסרטים "פיקסלים" בהפקתו והשתתפותו לא הוקרנו באופן מסחרי בדומה לסרטים אחרים שהתאימו לקטגוריה, הוחלט אחר כבוד – להוציאו מהרשימה. 

האם גם בשנה הבאה נקרא על אותם השחקנים, ונהרהר במשכורות החלומיות והלא מוצדקות שמשלמים להם מפיקים שאפתנים? יתכן מאד. בינתיים, נציע להם לצאת מהסרט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן