משנים את העיצוב בלחיצת כפתור: הבתים החדשניים ביותר בעולם

בבית של ביל גייטס יש בריכה עם מערכת סאונד תת־מימית והבניין בו גר טוני סטארק – המוכר גם כאיירון מן – מצויד בתצוגות תלת־ממד הולוגרפיות ממוחשבות. ובכל זאת, טכנולוגיה מתוחכמת כזו אינה נחלתם הבלעדית של טייקונים וגיבורי־על.

נכון, לא כל אחד יכול להרשות זאת לעצמו, אבל בעלי בתים רבים מחפשים דרכים חדשניות לתחזק את מעונם המפואר ולהפוך אותו לנוח מתמיד. התוצאות יכולות להיות מרשימות למדי.
לדוגמה, בעיירת הסקי מאונטיין ויליג׳ בטולרייד ממוקמת מגה־אכסניה בשווי של 12.9 מיליון דולר, שנראית מבחוץ כמו בקתה מחוספסת בחיק הטבע. אלא שמבפנים נשלטות כל המערכות הביתיות באמצעות אייפד – כולל מקרני חום מובנים בתוך הרצפה (קריר שם בטלורייד המושלגת), מערכות בקרת לחות וטמפרטורות, בקרת אודיו־וידיאו מרכזית לכל החדרים ומערכות אזעקה וניטור חיצוני באמצעות מצלמות וידיאו. בכל אלה ניתן לשלוט מרחוק, מה שמאפשר לבעל הבית לחמם את הרצפה מראש ולהפעיל את המוזיקה, עוד לפני שהאורחים מנערים את השלג מהמגפיים.

אבל המכורים לטכנולוגיה לא בהכרח מעדיפים בתים מרווחים ומרכזי בקרה השולטים בכל החדרים. אחרי הכל, הייטק היא לפעמים מילה נרדפת לקטן וערמומי. דוגמה טובה היא דירה מתוחכמת בפורטוגל, שכינוי החיבה שלה הוא "בית הארון״.

הדיירים יכולים לשנות את התכנון של הבית הקטן בהתאם לצרכים המשתנים או להעדפות עיצוביות. לפלא המודרני הזה, ששטחו לא יותר מ־44 מ״ר, חמישה חדרים נפרדים, כאשר לשניים מהם קירות שניתן לסדר מחדש בלחיצת כפתור. מארחים? זקוקים למעט פרטיות? אולי פשוט נמאס לכם מהתכנון של הבית? פשוט תעשו כמו הרובוטריקים ושנו את הבית בהתאם לכל גחמה.
בכתבה שלפניכם אתם מוזמנים להציץ לשני הבתים האלה, ולעוד כמה בתים מדליקים וסופר־חדשניים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן