משפטו של ליברמן החל: כפר באישומים נגדו

בבית משפט השלום בירושלים ניפתח היום ב-14:00 משפטו של שר החוץ, אביגדור ליברמן (הליכוד-ביתנו). ליברמן מואשם כי פעל לקידום מינויו של שגריר ישראל בבלארוס לשעבר, זאב בן אריה, כשגריר ישראל בלטביה, לאחר שהאחרון מסר לשר החוץ מידע סודי הקשור בחקירה נגדו בפרשת חברות הקש, בסיומה לא הוגש נגדו כתב אישום.

לעיברמן כפר באישומים נגדו. בתשובה של ליברמן לכתב האישום אותה הגיש עורך דינו יעקב וינרוט נאמר כי הוא "כופר במיוחס לו בכתב האישום, הוא פעל כדין ובמסגרת סמכויותיו ולא עבר עבירה פלילית כלשהי". 

בתום הדיון הקצר נקבעו ארבעה דיונים נוספים לתאריכים 25 באפריל, 30 באפריל, 2 במאי ו-7 במאי השנה.

על פי כתב האישום מיוחסת לליברמן עבירה של מרמה והפרת אמונים: "שר החוץ של מדינת ישראל הפר באופן גס את האמון שניתן בו, ופעל בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר – האיש שעבר על החוק כדי לסייע לו", נכתב בכתב האישום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


ליברמן | צילום: רויטרס

"כל זאת עשה הנאשם בהיותו נתון הניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור כשר החוץ המופקד על שירות החוץ של המדינה, לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר בבלרוס אשר פעל עבורו בפרשת מסירת המידע הסודי". בכך פעל ליברמן, לטענת הפרקליטות, לתגמל את בן אריה על המידע הסודי שמסר לו.

עד מרכזי בפרשה יהיה מי ששימש כיו"ר ועדת המינויים במשרד החוץ באותה התקופה, דני אילון. טווח הענישה עבור העבירות המיוחסות לליברמן הינו 3 שנות מאסר. הסוגייה המרכזית אשר תעמוד על הפרק תהיה הטלת הקלון, אם וכאשר, אשר עשויה למנוע מליברמן להמשיך בתפקידו כשר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן