משרד התחבורה: מספר הטיסות השבועיות לבייג'ינג יעלה מ-3 ל-14

ישראל וסין חתמו היום על הסכם תעופה חדש, המגדיל באופן משמעותי את תדירות הטיסות בקווים שבין שתי המדינות ומאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וסין להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות – כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

על פי ההסכם שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, לעמיתו הסיני לי ג'יאקסיאנג, תוכל כל מדינה להפעיל עד 14 טיסות שבועיות סדירות ושבע טיסות מטען בין המדינות.

עד כה הפעילה חברת אל על שלוש טיסות סדירות בלבד, בקו תל אביב-ביג'יינג, ואילו חברת התעופה הלאומית של סין, אייר צ'יינה, אינה מפעילה טיסות בין ישראל לסין.

מנהל רת"א מסר כי היקף התנועה השנתי בטיסות הישירות בקו תל אביב- ביג'יינג מסתכם כיום ב-50 אלף נוסעים. בנוסף לכך, כ-30 אלף נוסעים נוהגים לטוס בין ישראל לסין דרך יעדי ביניים.

צילום: מתוך ויקיפדיה

השר כץ ציין כי מתן אפשרות לחברות תעופה ישראליות נוספות וחברות סיניות להתחרות על קווי התעופה לסין, צפוי להעניק תמריץ למימוש הפוטנציאל הענק של תיירות נכנסת מסין ויגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי. "אני מאמין כי ההסכם עשוי להביא לישראל מאות אלפים ואף מיליוני סינים המעריצים את ההיסטוריה של עם ישראל ואת האתרים היהודיים המושכים אליהם מיליוני מבקרים מכל העולם", אמר.

בפגישה שהתקיימה אתמול בערב בין משלחות תעופה מישראל ומסין, ציינו הסינים כי חברות תעופה הסיניות אינן מפעילות כיום טיסות לישראל, בעיקר בשל המחסור בכוח אדם מקצועי ולאור הצמיחה הגבוהה של ענף התעופה בסין. מדי שנה מתווספים למצבת המטוסים של החברות הסיניות כ-350 מטוסים חדשים. לדבריהם, ישנו גם גידול עצום בביקוש לטיסות פנים ארציות ואין מספיק טייסים היכולים לעמוד בביקוש הגובר.

במהלך הפגישה הציע ראש מנהל התעופה הסינית לקלוט טייסים ישראלים בחברות התעופה הסיניות שיוכלו להפעיל קו תעופה ישיר לישראל כעובדים של חברות סיניות. ישראל וסין סיכמו לשתף פעולה ולבחון לעומק את האפשרות שהעלו הסינים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן