משרד רואי החשבון הגדול בעולם יסייע ברכישת כלל ביטוח

המשקיעים הסינים המעוניינים לרכוש את קבוצת כלל ביטוח, באמצעות חברת JT קפיטל, גייסו את משרד רואי החשבון הגדול בעולם, שיסייע להם בהשלמת הרכישה. בהתאם לדרישת המפקחת על הביטוח באוצר, ערכה הקבוצה הסינית מחדש את דוחותיה הכספיים לפי שיטת ה-IFRS, לצורך העניין גייסה את שירותי השלוחה הסינית של תאגיד ראיית החשבון PWC.

תאגיד PWC פועל בישראל באמצעות משרד קסלמן וקסלמן, שלא היה מעורב בעריכת הדוחות. יצוין כי הכנת הדוחות לפי הכללים הנהוגים בענף הביטוח העולמי הצריכה עבודה חשבונאית מעמיקה, שההוצאה בגינה נאמדת במיליוני שקלים.

מכיוון שהרוכשים מורכבים משלוש קבוצות שונות, העבודה החשבונאית טרם הושלמה. בנוסף חל עיכוב בשל מבנה ההון המורכב בכל אחת מהקבוצות ובשל דרישת האוצר לחזק את כרית הביטחון באמצעות הזרמת הון נוסף.


בדרך לרכישה. כלל ביטוח | צילום: יח"צ

לנוכח התארכות המגעים מול הרגולציה, ביקשה בסוף פברואר הקבוצה הסינית, בראשות לי הסייניג, ארכה של חודש להשלמת העסקה. הארכה תפוג בתחילת אפריל, ואם עד אז העסקה לא תושלם, תהיה לקונים זכות לקבל ארכה נוספת של חודש ימים – שבסופה תפקע זכותם לרכוש את כלל ביטוח והכדור יחזור למגרשה של בעלת השליטה, אי.די.בי.

סביר להניח שהבעלים החדשים של אי.די.בי, קבוצת אלשטיין בן משה, לא תפנה לאוצר בבקשה לקבל היתר חדש לשליטה בחברה. במקרה זה תיקלע כלל ביטוח לפלונטר שהמפקחת על הביטוח תצטרך לחשוב כיצד להתירו.

כלל ביטוח מנוהלת על ידי איזי כהן, ובתפקיד יו"ר הדירקטוריון משמש דני נווה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן