משרת החלומות: נאס”א מגייסת אסטרונאוטים עבור משימה מיוחדת

סוכנות החלל האמריקאית מחפשת להרחיב את מצבת האנשים שלה • לחדשים שיגיעו יש כבר ייעוד – להיות בני האדם הראשונים במאה ה-21 שידרכו על הקוטב הדרומי של הירח

בילדות, בוודאי נשאלתם "מה הייתם רוצים להיות כשתהיו גדולים". חלקכם עניתם שתרצו להיות רופאים, חלקכם ספורטאים ואילו רבים בוודאי חלמו להיות אסטרונאוט – לאלו יש עתה הזדמנות נדירה, זאת כשנאס"א הודיעה שהיא מחפשת אסטרונאוטים חדשים שיגיעו לקוטב הדרומי של הירח עד 2024.

אגב, סוכנות החלל האמריקאית מחפשת גיוון בקרב האסטרואנטים במשימה ומעוניינת לגייס נשים וגברים כאחד, כך שהראשונים שיגיעו לקוטב הדרומי יהיו בחור ובחורה.

האם סוף סוף נראה אנשים נוספים שיצעדו על הירח? צילום: Shutterstock


עם הצבת המטרה של SpaceX וסוכנויות חלל פרטיות אחרות להנחית אדם על המאדים, תשומת הלב של העולם אל החלל נהנית משיא מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת, שזכורות בשל המרוץ לחלל בין ארצות הברית וברית המועצות – שהביא עד לדריכת האדם הראשון על הירח.

נאס"א ו-SpaceX נחושות לשלוח אדם למאדים עד לאמצע שנות ה-30 וסוכנות החלל טוענת שהגיוס הנוכחי יסייע רבות בהכנות לכך.

נכון להיום, יש רק 48 אסטרונאוטים ביחידה בנאס"א וכן, רק 350 שעברו את ההכשרה של סוכנות החלל האמריקאית מאז שנות ה-60 – לא בכדי מדובר באחד התפקידים הנחשקים ביותר שקיימים בעולם.

מנהל נאס"א, ג'ים ברידג'שטיין, טוען כי "בשביל צוות יעיל וכשרוני נגייס נשים וגברים – זה זמן מדהים בהיסטוריה האנושית להיות אסטרונאוט. אנחנו מבקשים מאמריקאים להגיש את בקשת ההצטרפות עד ה-2 במארס".

התפקיד ידרוש לפחות 1,000 שעות של הטסת מטוס קרב וכן, תואר שני באחד ממקצועות המדעים, ההנדסה או המתמטיקה. בנוסף, שנתיים של עבודה כדוקטור באחד מהמקצועות האלו או לחילופין דוקטורט ברפואה או שילוב בתוכנית לימודים רשמית עבור טייסים.

התפקיד יהיה חלק ממשימת Artemis של נאס"א, שמטרתה לבנות בסיס על הירח – האסטרונאוטים בה מיועדים להיות האנשים הראשונים שידרכו על הירח במאה ה-21.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן