מתחיל להתאושש? הדולר עלה ב-0.14%; היציג – 3.55 שקלים

הדולר ממשיך להתחזק, זה היום השני ברציפות: המטבע האמריקאי עלה היום ב-0.14% שערו היציג נקבע על 3.55 שקלים. היורו התחזק גם הוא, ב-0.13 ושערו היציג נקבע על 4.7194 שקל.

"השווקים מאבדים את אמונם ביכולתו של ראש הממשלה הנבחר ביפן אבה לחולל מהפך מהיר ולהניע את הכלכלה לשיעורי צמיחה גבוהים לאיזון תקציבי ולעלייה בשיעורי האינפלציה", אומר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות. "היחלשות הין אל מול הדולר תרמה להתחזקות הדולר אל מול מטבעות מרכזיים ואף אל מול השקל".

"בזירה המקומית עונת המלפפונים תורמת להתייצבות המסחר בתחום שערים צר 3.52-3.56 שקלים לדולר", מוסיף פריימן. "בראייה לטווח קצר פריצת רמת 3.48 שקלים לדולר תאותת על התחזקות השקל אל עבר רמות השפל של 2011 (3.35 שקלים לדולר) ואף בהמשך לעבר רמות השפל של 2008 (בקרבת רמת 3.23 שקלים לדולר)".

צילום: רויטרס

ומה בראייה לטווח ארוך? "לשקל פוטנציאל התחזקות משמעותי,, טוען פריימן, "אולם ראוי כי קובעי המדיניות ימתנו תנודות אלו ויעודדו פעילות של ניהול סיכונים אקטיבית במטרה להבטיח את עתיד הייצוא ולשמר תנאי סחר נוחים".

פרימן סבור כי המלחמה במניעת התחזקות השקל נדרשת להיות אמצעי ולא מטרה: "המטרה של עידוד הייצוא צריכה להתבסס על העלאה עקבית בפריון העבודה והקטנת התלות בשערי החליפין, בשערי הריבית ובמחיר חומרי הגלם", סיכם מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן