מתקשים ליצור קשרים חדשים? קבלו את המדריך המלא לנטוורקינג

אחד הדברים המשמעותיים ביותר בעולם העסקים הוא יצירת קשרים, שיכולים להוביל לשיתופי פעולה, הזדמנויות מעניינות ולקוחות חדשים. אך קשרים אינם נוצרים מעצמם – תצטרכו לעבוד קשה בשביל להשיג אותם. הבה הטובה יותר לשם כך הם אירועים וכנסים, בהם תוכלו לעשות נטוורקינג ולהפעיל את יכולותיכם הסוציאליות. הגעתם לכנס? מצוין. עכשיו פעלו לפי הכללים הבאים:

1. קודם כל, זכרו שאתם מגיעים עם מטרה – לעשות נטוורקינג וליצור קשרים חדשים. הציבו לעצמכם כבר בהתחלה שתי משימות כלליות: לדבר עם שלושה אנשים חדשים וללמוד שני פרטי מידע חדשים.

2. השתמשו בקשרים פנימיים: בקשו מהמארגנים לעשות בינכם ובין אנשי מפתח שיהיו נוכחים באירוע, היכרות מבעוד מועד.

3. היו עצמאיים בשטח: אל תיצמדו לחבריכם, הסתובבו לבד ונסו לדבר עם אנשים שאתם לא מכירים. סקרו את השטח, שימו לב לקבוצות שמתגבשות ובחרו לאיזו להצטרף. בחנו את שפת הגוף של אנשים וחפשו את לאה שמסתובבים לבד או בקבוצות של שניים או שלושה.


  
4. שימו לב גם לשפת הגוף שלכם: אל תשלבו ידיים והשתדלו לשמור על קשר עין עם אנשים. שימו לב ללחיצת היד שלכם, שצריכה להיות חזקה, אך אל תהפכו אותה לשוברת עצמות. כמובן, זכרו לחייך תוך כדי.

5. שברו את הקרח: אל תרגישו מחויבים לומר משהו מאוד משמעותי ועמוק – במקום זאת, נסו לפתוח בשיחת חולין עם אנשים. דברו למשל על המתרחש באירוע בו אתם נמצאים, על ההרצאות ששמעתם, או על האוכל. שאלו את בן שיחתכם מהיכן הוא מגיע או האם הוא כבר השתתף באירוע הזה בעבר, ובאופן כללי, השתדלו לשאול שאלות שמובילות לתשובות ארוכות ופתוחות ולא לתשובות של 'כן' ו'לא'.

6. זכרו, לא רק יכולות הדיבור שלכם חשובות, אלא גם יכולת ההקשבה שלכם. שימו לב לדברים שאנשים אומרים לכם ותנו להם להרגיש שאתם מתעניינים ומרוכזים בדבריהם. פתחו שיחה על הרעיונות והדעות שאתם שומעים.

7. המטרה היא לא ליצור כמה שיותר קשרים – זכרו שלא הכמות קובעת כאן, אלא האיכות. אל תסתובבו ותדחפו לכל מי שאתם רואים כרטיס ביקור. במקום זאת, השקיעו בכל מפגש, תנו מעצמכם, היו נדיבים ואל תצפו לתמורה. המעלות הטובות שלכם כבר יעשו את העבודה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן