מתרחקים מהשיא: וול סטריט ננעלה בירידות – לראשונה זה 10 ימים

אחרי 10 ימים רצופים של עליות שערים – הרצף הארוך ביותר של הדאו ג'ונס מאז 1996, ולאחר שמדד S&P 500 התקרב אתמול לרמתו הגבוהה בהיסטוריה, ננעלו בורסות וול סטריט בירידות שערים קלות, על רקע נתוני מקרו מעורבים. למרות הירידות, ננעל מדד S&P ברמה של 1,560 נקודות, 5 נקודות מרמת השיא שנקבעה ב-2007.

הדאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.2%.

אתמול השלים הדאו ג'ונס את יום העלייה ה-10 ברציפות, והשווה את השיא מ-1996. אם היה עולה גם היום, היה משווה את השיא מ-1992, אך כאמור, המדד ננעל בירידה. בפעם האחרונה שבה המדד רשם רצף עליות כזה, הזהיר הנגיד האמריקאי דאז אלן גרינספן כי המשקיעים מתנהגים בצורה "בלתי רציונלית".

צילום: רויטרס

לפני פתיחת המסחר פורסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב, אשר עלה ב-0.7% בחודש פברואר – העלייה החדה ביותר מזה ארבע שנים. בעיקר בשל העלייה במחירי האנרגיה. האנליסטים ציפו שהמדד יעלה ב-0.5%. עם זאת, קצב האינפלציה השנתי עדיין נמצא ברמה של 2%, כזו שהבנק הפדרלי מחשיב סביר.

גם מדד התשומות התעשייתיות עלה בפברואר ב-0.7%, לאחר שנותר יציב בינואר, לפי הבנק הפדרלי. הכלכלנים צפו עלייה של 0.4%.

מדד פעילות הייצור בניו יורק הצביע על התרחבות שנייה ברציפות במרץ, למרות שהנתון – 9.24 – היה נמוך מן החודש הקודם, ונמוך מתחזיות האנליסטים, אשר צפו עלייה של 10. נתון חיובי של המדד מעיד על התרחבות הכלכלה, לעומת נתון שלילי, המלמד על התכווצות.

מניית אפל עלתה ב-2.6%, וזאת למרות השקת סמארטפון הדגל החדש של המתחרה המרכזית סמסונג – גלקסי S4, שמתחרה עם האייפון 5. במסחר באסיה היום נפלה מניית סמסונג ב-1.3%, וזאת למרות ביקורות ראשונות חיוביות על הסמארטפון החדש, שהושק אתמול במדיסון סקוור גארדן בניו יורק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן