מ-0 ל-400: צפו – המכונית המהירה ביותר שעלתה אי פעם על כביש

כשאתם נוסעים ב-320 קמ"ש במכונית הכביש המהירה ביותר שמיוצרת, אתם לא ממש יכולים לזוז הצידה כשאתם רואים ציפור עפה לעברכם, אפילו כשזו אחת גדולה במיוחד. "היא באה משומקום – חשבתי שזו לבנה", יאמר לי אח"כ הנהג מחברת בוגאטי, אנדי וואלס. נסענו בדרכים של קונטיקט בבוגאטי ויירון 16.4 גראנד ספורט ויטס. "הציפור אפילו לא השאירה סימן", הוא אמר. התרסקה, זה המונח הנכון יותר.

ככה בדיוק אתם תרגישו אחרי נסיעה בסופר מכונית הזו, בעלת 1,200 כוחות סוס, אבל במובן חיובי – הריסוק המנטלי, ולא הפיסי, בשעה שהמוח שלכם ינסה לפענח את התופעה האדירה שחוויתם. "בוגאטי היא חווית הנהיגה האולטימטיבית שהאדם יכול להפיק", אמר לי בעבר וולפגנג דורהיימר, ראש המחלקה המפתחת את הרכב. דורהיימר מתחרה במירוצי מכוניות בסופי השבוע, וטוען כי הצליח להגיע עם המכונית למהירות של 375 קמ"ש, והוא שואף להביא אותה ל-400 קמ"ש בנסיעה הבאה שלו.

לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

זו אינה עוד בוגאטי. הויירון ויטס היא לא גרסה מעודכנת של ה-16.4 גראנד ספורט. יש לה מראה חדש ושלדה העשויה מסיבי פחמן, מבנה משודרג, ומערכת מתלים שמבדילה אותה משמעותית מהדגמים שקדמו לה. לפני שנה נהגתי בגראנד ספורט ויירון, והויטס טובה ממנה.

לא ממש מרגישים ציפורים. בוגאטי | צילום: רויטרס

הויטס יושבת כ-10 ס"מ מעל הכביש (5 ס"מ במהירות של 370 קמ"ש או יותר), ונוסעת בצורה יציבה וחלקה. היא טסה על הכביש בלי להשמיע צליל אחד לא במקום, בפניות חדות היא כמו אם לילד: תקיפה אבל עדינה. תמיד רגועה. וואלס אומר לי שלא תוכלו לגרום למכונית להתהפך גם אם תנסו.

קצת פרטים, לסבר את האוזן: היא מגיעה מ-0 ל-100 מייל (כ-160 קמ"ש) בפחות מ-9 שניות, מ-0 ל-200 (321 קמ"ש) ב-27 שניות. בדרך למעלה, תגיעו ל-60 מייל (96 קמ"ש) ב-2.5 שניות בערך.

המהירות הגבוהה דורשת מאפיינים מיוחדים, מטבע הדברים. כך, למשל, החלונות נסגרים וננעלים אוטומטית במהירות של 180 קמ"ש. גם הבלמים הקרמיים לא מתרגשים מהחום הרב שמיוצר מבלימה במהירות כזו. בניגוד לאמונה הרווחת, המנוע בעל 16 הצילינדרים משתמש בדלק נטול עופרת, ולא בדמעות של בתולות. התצרוכת שלו היא בערך 4 ק"מ לליטר.

הדבר המדהים הוא שנהיגה של אחר צהריים בוויטס יכולה לשכנע אתכם לעבוד בתור נהגים. היא גם תעשה זאת, אם מחיר של 2.1 מיליון דולר לא מרתיע אתכם (היא קלה לנהיגה כמו המכונית שיש לכם, וההיגוי דורש אצבע אחת בדיוק על ההגה).

כל אחד מ-350 רכבי הויירון נבנה באופן ייחודי, למרות שסיבי הפחמן הוא מוטיב חוזר בכולם, כאשר המעטפת החיצונית מכוסה בחומר, כך שאם תרצו, תוכלו לבקש שייצרו לכם מכונית מצופה בסיבים.

אם אתם דואגים לזכויות בעלי החיים, אולי תצטרכו לבקש ייצור מיוחד של כיסוי המושבים, כיוון שהם עשויים מעור של פרות. "כדי לכסות מכונית אחת נדרשות 14 פרות בערך", אמר לי וואלס. הפרות האלפיניות המיוחדות גדלות בשדות הנמצאים בגובה רב מעל פני הקרקע, מספיק כדי למנוע זבובים וחרקים. מושבי עור מצולק אינם מראה מלבב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן