נאום ברננקי הפיל את וול סטריט: הדאו ג'ונס צנח ב-1.3%

ממתינים למוצא פיו של ברננקי: בורסות וול סטריט נפתחו בירידות שערים קלות ובמתח אדיר,אך לאחר הודעת הבנק הפדרלי על המשך ההרחבה הכמותית התחזקו הירידות. בהצהרה שפרסם הערב הבנק נאמר כי מאחר שמצב הכלכלה בארה"ב עדיין לא טוב, הוחלט להמשיך את רכישות האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר עד להודעה חדשה.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-1.3%, ה-S&P 500צנח ב-1.4% והנאסד"ק איבד 1.1% מערכו.

במסיבת עיתונאים שנערכה בתום ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי אמר ברננקי: "השיפור בשוק העבודה, יחד עם השיפור בשוק הנדל"ן הביאו לעלייה בבטחון הצרכנים. אולם, התחזית לצמיחת המשק בחודשים הבאים עדיין נמוכה מהיעדים שהבנק הציב".

לטענת ברננקי הבנק ימשיך לתמוך ולתמרץ את המשק, גם כאשר יהיה שיפור משמעותי בשוק העבודה ובכלכלה. להערכת הבנק הפסקת הרכישות צפויה ב-2014 אך מותנית בעמידה של הכלכלה האמריקאית ביעדי הצמיחה שהציב הבנק. "חייב להיות פרק זמן שיחלוף מאז השיפור במשק ועד לצמצום התמיכה של הבנק". בנוסף הדגיש ברננקי כי התוכנית לא תפסק באופן פתאומי אלא תצומצם בהדרגה.

שוקי העולם נסחרו היום בעצבנות לקראת סיום פגישת הבנק הפדרלי. אסיה ננעלה במגמה מעורבת, כאשר שנחאי נחלשה ב-0.7%, טוקיו עלתה ב-1.8%, סיאול ירדה ב-0.6% ובורסת הונג קונג איבדה 1.1% מערכה. גם באירופה נרשמת מגמה מעורבת, כאשר בורסות לונדון, פריז ופרנקפורט רושמות ירידות קלות, ובורסות אחרות ביבשת מטפסות.


צילום: רויטרס

האנליסטים צפו כי קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי ישאירו את המדיניות המוניטרית משוחררת יחסית לאחר פגישתם השבוע, אך גם כי הם עשויים לרמוז על האטה בתוכנית רכישות האג"ח מאוחר יותר השנה, אם שוק התעסוקה בארה"ב ימשיך להציג שיפור. אולם בפועל, בהצהרת הבנק לא ניתנה כל אינדיקציה לשינוי היקף הרכישות בזמן הקרוב.

"השוק עצבני מאוד", אומר אוליבר רות', סוחר בחברת בראדרס סיידלר. "למשקיעים אני חושב שהם צריכים להיות זהירים ולקבוע גבולות – בייחוד גבולות עצירה – בזהירות רבה, משום שאם יהיה שינוי במדיניות הבנק הפדרלי, השוק עלול לצנוח באופן דרמטי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן