נאס"א גילתה את הכוכב הקטן ביותר מחוץ למערכת השמש

אסטרונומים של נאס"א גילו לאחרונה מערכת אשר ממוקמת 210 שנות אור בלבד מכדור הארץ ומכילה, ככל הידוע, את הכוכב הקטן ביותר מחוץ למערכת השמש שלנו. המערכת נקראת בינתיים קפלר 37, והכוכב מכונה בינתיים קפלר b37.

בקוטר של 2400 קילומטר בלבד, קפלר b37 גדול רק מעט יותר מהירח וקטן יותר מכוכב החמה (מרקורי). כמו מרקורי, הוא סלעי ברובו וחם מאוד – הטמפרטורה המוערכת על פני הכוכב הינה כ-426 מעלות צלזיוס. החום נובע מכך שהוא קרוב מאוד לכוכב שלו: רק 14.5 מיליון קילומטר מפרידים ביניהם. זה כל כך קרוב שהוא מקיף את הכוכב כל 13 יום.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

קפלר b37 אינו הכוכב היחיד במערכת; ישנם שניים נוספים, קפלר c37, אשר גדולו כשל נגה, וקפלר d37, אשר גודלו כפול משל כדור הארץ. על אף אחד מהם לא יכולים להתקיים חיים, בשל קרבתם לשמש: קפלר c37 רחוק 19 מיליון קילומטר מהשמש וקפלר d37 רחוק 29 מיליון קילומטר ממנה. לשם השוואה, מרקורי נמצא במרחק של בין 46 ל-69 מיליון קילומטר מהשמש.

קפלר b37 | צילום: רויטרס

"העובדה שגילינו את קפטר b37 הקטן מוכיחה כי כוכבים קטנים כאלה הם נפוצים, ומערכות נוספות מחכות בזמן שאנו ממשיכים לאסוף ולנתח מידע נוסף", אמר חוקר הכוכבים ג'ק ליזאור בהודעה לעיתונות. 

המדענים בחנו את גלי הקול שנוצרו מתחת לפני השטח של הכוכב על מנת לקבוע את גודלו ברמת דיוק יוצאת דופן. אלמנט מעניין נוסף הוא כי חלק מהמחקר ממומן דרך פרויקט אשר מאפשר לאנשים לאמץ את הכוכבים שיתגלו על מנת לתמוך במחקר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן