נבחרת המיליארדרים: טראמפ ימנה למזכיר צבאי את וינסנט ויולה

מספר המיליארדרים שמקבלים תפקיד רשמי בממשלו החדש של דונלד טראמפ ממשיך לגדול. אמש הכריז הנשיא הנבחר על בחירתו במזכיר צבאי חדש: וינסנט ויולה, מייסד חברת המסחר האלקטרוני Virtu Financial, שעל פי הערכות פורבס שווה 1.8 מיליארד דולר.

אם המינוי יאושר על ידי הסנט, ויולה יכהן למעשה כמנכ"ל במחלקת הצבא, הפועלת תחת מחלקת ההגנה של ארצות הברית. הנה חמש עובדות מפתח שיש להכיר בנוגע לאיש שעשוי להיות המנהל הבא של המדיניות, התוכניות והתקציבים בצבא האמריקאי:

1. הוא חיל ותיק בדימוס: ויולה, בנו של נהג משאית, גדל בברוקלין והיה הראשון מבין בני משפחתו שלמד בקולג'. הוא סיים את הכשרתו באקדמיה הצבאית של ארצות הברית (הידועה גם בשם West Point) בשנת 1977 ושירת בדיוויזיה המוטסת ה-101 עד שהגיע בסופו של דבר לדרגת מייג'ור (רב סרן) בעתודה הצבאית.

2. הוא נותר מעורב בעניינים צבאיים: בשנת 2003 ייסד וביסס ויולה את המרכז ללוחמה בטרור ב- West Point, שעוסק במחקר של מדיניות לוחמה בטרור ומחנך חיילים ופקידי ממשל כיצד להתעמת עם איומים.

בהנחה שהסנאט יאשר, ויולה הוא המזכיר הצבאי החדש של ארה"ב | צילום מסך: יוטיוב

3. הוא עשה את הונו ממסחר אלקטרוני: ויולה הצטרף לפירמת המסחר NYMEX (New York Mercantile Exchange) בשנת 1982 והיה ליושב הראש שלה בין השנים 2001-2004. אבל את ההון שלו חייב ויולה ל-Virtu Financial, מערכת הסחר האלקטרוני שייסד בשנת 2008. החברה – שמשתמשת במחשבים רבי עוצמה כדי לייצר מספר גדול של עסקאות במהירויות גבוהות מאוד – הייתה רווחית ב-1,484 יום מתוך 1,485 הימים הראשונים שבהם פעלה. מיכאל לוויס הצביע בספרו "Flash Boys" משנת 2014 על רצף הניצחונות של Virtu כעל ראיה לכך שלסוחרים בתדירויות גבוהות יש יתרון מידע עצום על פני משקיעים אחרים. ויולה הפך את החברה לציבורית במהלך 2015.

4. בבעלותו נדל"ן יקר ערך בניו יורק: ויולה מחזיק בעיר בבית על שטח של 20,000 רגל מרובע (כ-1,860 מ"ר) בצד הצפון מזרחי של מנהטן, ליד הסנטרל פארק. בדצמבר 2013 הוא העמיד את הבית למכירה – הכל כולל הכל, לרבות סרט אדום ענק קשור לו בחזית – עבור מחיר מדהים של 114 מיליון דולר. מאוחר יותר הוא הפחית את המחיר ל-98 מיליון דולר ולבסוף הוציא אותו מהשוק. באפריל האחרון הוא גם שילם ל-"עדי יהווה" 105 מיליון דולר על בניין בברוקלין, שממוקם ליד בית ילדותו.

5. הוא בעליה של קבוצת ההוקי "פלורידה פנתרס": ויולה קנה את הקבוצה מליגת ה-NHL בשנת 2013, מידיה של חבורת משקיעים, ביניהם גם המיליארדר Wayne Huizenga, בעלות של 160 מיליון דולר. מאז שהשתלט עליה הוא הכניס אל הקבוצה את קשריו הצבאיים, כשהוא מקיים את מחנות האימונים ומשחקי הראווה שלה ב-West Point.

"בין אם זהו הניסיון הצבאי המובהק שלו ובין אם זה הרקורד המרשים מאוד שיש לו בעולם העסקים, ויני (כך במקור; י.ה) הוכיח במהלך חייו שהוא יודע איך להיות מנהיג ולספק תוצאות מרשימות נוכח כל אתגר", אמר טראמפ בהודעתו.

"הכבוד הגדול הזה מגיע יחד עם אחריות גדולה, ומדי יום בכוונתו להילחם עבור העם האמריקאי על זכותו לחיות בחופש", הצהיר ויולה. "מנהיגותי במשרד תתמקד בעיקר בלהבטיח כי לחיילים האמריקאים יהיו הדרכים והאמצעים להילחם ולנצח בכל קשת העימותים האפשריים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן