נהג, ההחלטה שלך: לנהוג, לעבוד, או לנוח

המחקר המתמשך של וולוו בתחום הנהיגה האוטונומית נותן סימוכין מדעיים לעובדה הידועה לכולנו: הנסיעה היומיומית לעבודה מוציאה את ההנאה מהנהיגה. בנסיעות אלה, ופעמים רבות גם בנסיעות ממושכות בכבישים מהירים, חלק ניכר מהאנשים היה רוצה להשתחרר ממלאכת הנהיגה ולהפקיד אותה בידי המכונית.

על בסיס זה פיתחה וולוו את קונספט 26 (C26). 26 הוא מספר הדקות הממוצע שלוקח לנהגים להגיע למקום העבודה בבוקר, וזהו פרק זמן אותו יכולים היו לנצל למטרות טובות יותר מאשר ישיבה בפקק תנועה או הזדחלות בדרך. וולוו החליטה להעניק לנהגים את הבחירה החופשית: ליהנות מחוויית הנהיגה, או למסור את האחריות למכונית, בזמן שהם מעסיקים עצמם בפעילות אחרת.

"הכול קשור לאנשים", קובע רובין פייג, סגן נשיא לעיצוב פנים בחברת וולוו. "המחקרים שלנו מראים שאנשים מסוימים ירצו לנצל את זמן הנסיעה (commuting) שלהם בצורה יצירתית, כשהנהיגה האוטונומית זמינה להם, בעוד אחרים ירצו רק להתרווח ולהירגע, לצפות במדיה מקוונת או להאזין למוזיקה. הנהיגה האוטונומית תאפשר את כל הדברים האלה".

חווית נהיגה – הרכב כבר יסיע את עצמו | צילום: וולבו

דגם קונספט 26 מבוסס על תכנון מושב חדש לחלוטין (הרשום כפטנט), שמערסל את הנהג באופן פעיל בשלב המעבר בין שלושה מצבים: נהיגה, יצירה ורגיעה. כשהנהג רוצה להפקיד את הנהיגה בידי המכונית, גלגל ההגה נמשך פנימה, המושב מוטה לאחור וצג גדול נשלף מלוח המכשירים כדי שהנהג יוכל לנצל את הזמן כרצונו. 

דגם הקונספט מייצר למעשה פלטפורמת נהיגה אוטונומית חדשה, שמסוגלת להתאים עצמה לצרכים ולטכנולוגיות משתנים. עולם שלם של אפשרויות נפתח בחלל הפנימי של המכונית, והוא מקיף תחומי בידור ושירותים שונים, תוך שימוש בטכנולוגיה שכבר הפכה לחלק טבעי מחיי היומיום שלנו. התפיסה הזו של נהיגה אוטונומית מקפלת בתוכה גם פוטנציאל עצום להזדמנויות עסקיות ושיתופי פעולה בתחום ההייטק.

ד"ר פיטר מרטנס, סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח בקבוצת וולוו מכוניות: "עשינו מאמצים רבים להבנת האתגרים וההזדמנויות שמכוניות אוטונומיות יביאו לאנשים בשנים הקרובות. הגישה הגמישה שלנו לתכנון ולעיצוב, המתאפשרת הודות לטכנולוגיית המוצר הניתנת להתאמה (SPA), מעניקה לנו יכולת להפוך את החזון למציאות".

תוכן בידורי ואינטרנט זמין: יכולות קריטיות ברכב כשהנהג הוא לא הנוהג | צילום: וולבו

פרויקט המחקר המתמשך של וולוו מכוניות, Drive Me, יביא לכך שבשנת 2017 צי נרחב של מכוניות אוטונומיות יסיע נהגים ונוסעים ברחובות גטבורג, שוודיה. זו תהיה הוכחה נוספת לכך שוולוו מובילה בתחום טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית. ד"ר מרטנס נשמע בעניין הזה נחרץ מאוד: "וולוו היא אחת החברות הראשונות שמתייחסות לנושא של מכוניות ללא נהג. אנחנו מאמינים שעל יצרני מכוניות לשאת במלוא האחריות לפעולות שהמכונית שלהם מבצעת כשהיא נוסעת במצב אוטונומי. אם יצרן אינו מוכן לקחת אחריות, זה אומר שהוא לא בוטח בטכנולוגיות הנהיגה האוטונומית שלו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן