נוהגים בסטייל: המכוניות היפות ביותר בעולם לשנת 2013

יגואר E-type נחשבת בעיני רבים למכונית היפה ביותר בכל הזמנים. היא ארוכה, אלגנטית, ובעלת מותניים צרים – ויחד עם פנסים שנראים מזמינים כמו עיניה של דוגמנית על – היא בולטת גם בין המכוניות היפהפיות האחרות בתעשיית הרכב.

היופי הוא אמנם לא חזות הכל – ה-E-type הייתה ידועה לשמצה בשל חוסר הנוחות בנהיגה ובשל הכשלים המכניים הרבים – אך הוא אספקט נחשב מאוד: במכירה פומבית שנערכה לאחרונה, נמכרה E-type מסדרה 1 תמורת יותר מ-162 אלף דולר.

יגואר, המותג הבריטי המפואר, מנסה להחזיר כעת את ימי תהילתה של ה-E-type עם המשך קו הייצור, ה-F-type 2013. זו מכונית הספורט / שני מושבים הראשונה שהחברה מייצרת זה יותר מ-50 שנה.

ברט ברק, כותב בוואניטי פייר שידוע בעין החדה שלו, מציין כי הדגם החדש הוא "חתול נאה", שישתפר עם הזמן. "מכוניות מסוימות נראות טוב יותר בתמונות, ואחרות עושות רושם ראשוני מרהיב לפני שהוא דועך, אך אחרות משתפרות ככל שמתבוננים בהן יותר", הוא אמר, וציין כי המכונית נראית טוב יותר על הכביש מאשר בתמונות. 

אך המראה הטוב נותר התכונה הבולטת ביותר של המכוניות, וזו גם הסיבה שהמכונית הזו התברגה לדירוג המכוניות היפות ביותר של השנה.

אופן הדירוג:

לשם הרכבת הדירוג השנתי נועצנו בשלושה אנשים בעלי ידע נרחב במכוניות: ברק מוואינטי פייר; מאט הארדיגרי, עורך ראשי של בלוג הרכב Jalopnik; ומייקל פריצ'ינלו, מקים שותף ובעלים של מועדון המכוניות הקלאסיות של מנהטן.

ביקשנו מכל אחד מהם להעמיד לבחירה מספר דגמי מכוניות חדשות שהם מחשיבים כמכוניות החמות ביותר בשוק היום. לא ציינו ארץ מקור או מחיר – גבוה או נמוך – אך הוצאנו דגמי וינטג' ומכוניות מסחריות מהרשימה.

לפחות שני פאנליסטים ציינו את ה-F-type והאלפא רומיאו 4C בין הנבחרות שלהם. מלבד אלה, הרשימה נעה בין הדגמים הבריטיים והאיטלקים הצפויים (אסטון מרטין, מזראטי) למותגים אמריקאים כמו קאדילק ופורד.

מותג בריטי נוסף, מקלארן, נופל נופל לקטגוריה מסורתית יותר של יופי. דגם P1 ההיברידי הושק בשנה שעברה בפאריס ונחשב ליורש המוצדק של מקלארן F1.

(צילומים: רויטרס)

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן