נותרת מאחור: ישראל במקום ה-12 בלבד בייצוג הנשים בממשלה מבין מדינות ה-OECD

ארגון ה-OECD חושף כי נשים החזיקו בממוצע פחות מ-27% מכלל תפקידי השרים בממשלות של מדינות הארגון בשנת 2014. ישראל נמצאת הרבה מתחת לנתון זה, כאשר 18.2% בלבד משרי הממשלה הם נשים. בכך ישראל לא רחוקה מארה"ב, שנמצאת במקום ה-9 ברשימה, כאשר 26.1% משרי הממשלה שלה הם נשים.

כיום הממשלה בארץ, שהושבעה בתחילת 2015, מונה כ-20 שרים מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו. השרות הישראליות הן גילה גמליאל השרה לאזרחים ותיקים, מירי רגב שרת התרבות והספורט ואיילת שקד, שרת המשפטים. הנתונים שחושף ה-OECD מגלים תמונת מצב עגומה, לפיה ישראל רק במקום ה-12 מתוך 15 מדינות ה-OECD. הנתונים נכונים לשנת 2014, אז כיהנו בממשלה כארבע שרות.

מירי רגב, שרת התרבות והספורט | צילום: מרק ישראל סלם

מתוך כל המדינות בארגון, שתי מדינות סקנדינביות נמצאות בראש הרשימה. בפינלנד ישנו מספר השרות הגבוה ביותר בממשלה, והן מרכיבות כ-62.5% ממנה. שבדיה נמצאת במקום השני עם 52.5%, וצרפת סוגרת את השלישיה העליונה עם 50%.

בתחתית הרשימה נמצאת טורקיה, בה רק 4% מהשרים הם נשים. במקום השני מלמטה נמצאת דרום קוריאה, עם שיעור של 5.9%, והאחרונה במדינות ה-OECD שהמצב בישראל טוב יותר ממנה היא דווקא אוסטרליה, עם 17.2% נשים בממשלה.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן