נחת באחד העם: הבורסה נסגרה בעליות; פוקס איבדה 5%

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל כעת בעליות שערים, זאת לאחר המגמה השלילית אתמול ופתיחה יציבה יחסית של המסחר הבוקר. אתמול ננעל המסחר בתל אביב בירידות של יותר מ-1.5% בת"א 25 ובת"א 100.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.5%, ומדד הבנקים זינק ב-1.7%. מדד התקשורת עלה ב-0.2%, מדד הנדל"ן עלה ב-0.4%, ומדד הנפט והגז התחזק ב-1%.

מניית פוקס איבדה מערכה היום כ-5% לאחר שהחברה הודיעה כי המגעים בינה ובין קרן אייפקס על רכישת מניותיה הסתיימו ללא תוצאות, בשל התנגדות בעלי המניות בפוקס.

צילום: אהוד כהנים

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי הפיחות החד בערך המטבעות של השווקים המתעוררים מאיים על היציבות הכלכלית שלהם ולמעשה על היציבות של המערכת הפיננסית כולה. בימים האחרונים צלל ערכו של המטבע בכמה מתעוררות ובראשן ארגנטינה (15%-). ירידות חדות נרשמו גם בערכו של המטבע הטורקי, ההודי, הרוסי והברזילאי.

בהתבוננות מקומית, נראה כי השקל אדיש גם למשבר הנוכחי ושמר על יציבות בשבוע האחרון אל מול הדולר. "ישראל אמנם אינה שוק מתעורר, אבל למרות שהעלייה ברמת הסיכון בשוק המט"ח העולמי הייתה אמורה לפגוע בשקל, המטבע הישראלי מגלה חוסן. ישיבת הבנק הפדרלי השבוע צפויה לרכז תשומת לב רבה ולהשפיע על המסחר בדולר בעולם וגם למול השקל. ייתכן שבעקבות כך נראה שוב קורלציה בין המסחר העולמי בדולר לבין שער החליפין המקומי", מסכמים ב-FXCM.

בנק ישראל פרסם היום את החלטת הריבית לחודש פברואר 2014, והשאיר אותה על רמת 1%, הרמה הקבועה מאז אוקטובר 2013. לאחר פרסום ההחלטה התערב הבנק בשוק המט"ח בסדר גודל של מעל ל-100 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן