ניסנקורן: "לא ברור לי על מה העליהום, המשק הישראלי הרוויח"

"אין מלחמה, יש רצון לשיתוף וזה הדבר הנכון", כך הגיב הבוקר יו"ר האגף המקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, לביקורת על ההסכם בין שר האוצר ליו"ר ההסתדרות, בראיון לגל"צ. 

"ההסתדרות והאוצר צריכים לשלב ידיים", אמר ניסנקורן. "המגזר הציבורי כולל מיליון שכירים, וכולם תורמים. הגזירות חלות גם עליהם. לא ברור לי על מה העליהום. מי שהרוויח פה בגדול זה המשק הישראלי".

"האחות בבית החולים – גם עליה חלה עליה של 1.5% במס ההכנסה", ייצג ניסנקורן את עמדת ההסתדרות בהסכם, "גם היא נפגעת מהקיצוצים, מהעלאת המע"מ. ריקי כהן זה גם המגזר הציבורי. מיליון השכירים – הם מעמד הביניים. עשינו צעד אחראי, לא נבוא בדרישות שכר שיגרמו להרחבת הגרעון".

צילומים: מרק ישראל סלם

על העובדה שהעלייה בשכר העובדים במגזר הציבורי לא תיפגע אלא רק תידחה, אמר ניסנקורן: "השכר במגזר הציבורי צריך לעלות, כל של כל אזרח. לא צריך לשחוק שכר של עובדים. הביקורת היא לא נכונה, האם האחיות, השוטרים, הסוהרים הם לא אנחנו"?.

"צריך להסיט את תשומת הלב לנושא העובדים החלשים, כמו עובדי הניקיון שעמדנו על זכויותיהם", הוסיף ניסנקורן. "דרשנו – ושר האוצר התחייב לעמוד בהבטחותיו גם לחלשים. זה נושא כלכלי ולא פוליטי. הבאנו בשורה לעובדי השמירה והניקיון. בנושא חברת החשמל – אנחנו בעצמנו קוראים לרפורמה. אנחנו קוראים לאוצר לפתור את זה יחד איתנו, אנחנו לא מתחמקים מהבעיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן