נמשכות הירידות בבורסה בתל אביב; שמן קופצת ב-9.1%

המסחר בבורסה באחד העם מתנהל בצהריים בירידות על רקע המשך עונת הדוחות, המצב המסתבך בסוריה והסנטימנט השלילי בבורסות העולם. המשקיעים ישאו עיניים לעבר החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש ספטמבר הערב.

מדד ת"א 25 יורד ב-0.9%, מדד ת"א 100 רושם ירידה של 1% ומדד הבנקים מאבד 1.3% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-2.9%, מדד הנדל"ן רושם ירידה של 1.3% ומדד הנפט והגז נחלש גם הוא – ב-1.4%.

"התייצבות בשיעורי הצמיחה בסין לצד ההתייצבות בזירת האג"ח הדולרי תורמים להתייצבות בשער החליפין ובראשם לרגיעה ואף ההתאוששות בשווקים המתעוררים", אומר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות. "פעילות סוף החודש הקלנדרי ובה הביקוש של סקטור האנרגיה והיצעי המט"ח לקראת התשלומים של סוף החודש תומכים בהתרחבות בהיקפי הפעילות, כאשר החגים המגיעים צפויים לתמוך בהקדמת הפעילות אשר תוסיף אף היא לנפחי המסחר", הוסיף פריימן. 

צילום: רויטרס

על פי ההערכות, הריבית במשק תישאר ללא שינוי גם בחודש ספטמבר, זה חודש שלישי ברציפות, לאחר שתי הפחתות הריבית בחודש מאי. כך מסתמן לקראת החלטת הריבית של הוועדה המוניטרית בראשות ממלאת מקום הנגיד ד"ר קרנית פלוג היום. הוועדה המוניטרית תשקול גם הפחתת הריבית ל-1% בעקבות האינפלציה הנמוכה וההאטה הכלכלית, אולם הסיכוי לצעד זה קלוש.

בית המשפט קיבל את בקשת אי.די.בי אחזקות להארכת מועד להגשת הסדרי חוב בחברה, וקבע לוח זמנים להגשת הצעות חדשות. בשלב זה לא אושרה הצעת הנציגות של מחזיקי אגרות החוב עם המשקיע היהודי-ארגנטיני, אדוארדו אלשטיין, והיא תידון בפני הנושים עם הצעות שיוגשו בעתיד. בית המשפט אישר גם את הסכם מכירת מניות כלל ביטוח. מניית החברה מתחזקת ב-4.9%.

לקראת פקיעת האופציות ב-1 בספטמבר פרסמה היום חברת שמן ממצאים בנוגע לקידוח "ים 3" שלה. על פי הודעה שהוציאה החברה לבורסה נראה כי נמצאו "סימנים משמעותיים של הידרוקרבוניים". פירוש הדבר שקיימים סימנים לגז טבעי ואולי אפילו נפט במאגר. בשמן מבהירים כי "מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד" ומוסיפים כי לא ניתן לקבוע את גודל המאגר הנמצא מול חופי אשדוד או את כלכליותו. עם זאת, על פי הדוח, נמצא כי שכבות המטרה האמורות בקידוח הן בעובי של 90 מטר. מניית החברה קופצת ב-9.1%.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן