נעילה אדומה בבורסה: מלאנוקס איבדה 3.7%

על רקע המשך המו"מ להרכבת קואליציה בישראל ננעלה היום הבורסה במגמה שלילית. היום מסרו באחד העם את המחירים הקובעים למימוש ולפקיעה של נגזרים על מדדי הבורסה לחודש פברואר.

ת"א 25 נפל ב-1.9% ובחישוב שבועי איבד 0.2%. ת"א 100 נחלש ב-1.7% ובסיכום שבועי ירד ב-0.1%, מניות הבנקים צנחו ב-2.6% ובחישוב שבועי רשמו ירידה של 0.4%. 

"השוק רץ אתמול יפה לפני הפקיעה",  הסביר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "הפקיעה נגמרה, וגם היו אתמול ירידות חדות בוול סטריט. הפרוטוקולים של הבנק הפדרלי היו רק תירוץ – השוק נמצא אחרי מהלך אלים של הירידות והוא מחפש סיבה להתממש. אם לא זה – היה משהו אחר. אבל זה לא סוף גל העליות. יש גם את הבחירות באיטליה שהמשקיעים חוששים שהאפקט שלהם ילחץ על השווקים והן משפיעות על כל השווקים בעולם". 

צילום: אהוד כהנים

מלאנוקס שירדה אמש בוול סטריט ב-3.5% מאיבדה 3.7% מערכה היום בבורסה, זאת לאחר שלבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה אתמול בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה, בטענה כי בכירי החברה מסרו דייוח מוטעה בפני המשקיעים.

אתמול הודיעה חברת דירוג האשראי S&P מעלות כי היא מורידה את דירוג האשראי של אלביט הדמיה ל-D ("כשל פירעון"). במעלות נימקו את הדירוג בכך שאלביט הדמיה לא ביצעה את תשלום הקרן והריבית למחזיקי אגרות החוב של סדרות א' ו-ב', אשר אמורים היו להיות משולמים אתמול. 

באותה עת הוציאה מעלות את הדירוג מ-Creditwatch עם השלכות שליליות. כמו כן, הורידה מעלות את הדירוג של כל אגרות החוב המדורגות מ-CC ל-D. אתמול, לפני פרסום הדירוג, התחזקה מניית אלביט הדמיה ב-4.2%. 

היום הודיעה גם חברת מידרוג כי היא מורידה את דירוג החברה. לטענת מדרוג, ""קיימת הסתברות גבוהה לכך ששיעור ההפסד הצפוי לבעלי האג"ח של אלביט הדמיה יהיה % 50%-30". מניית החברה איבדה היום 3%.

החברה לישראל הגנה אתמול על ההחלטה להקצות אופציות בסך 240 מיליון שקל לבכיריה בחודש נובמבר האחרון, רגע לפני כניסתו לתוקף של חוק שהיה מקשה עליה לתגמל את הבכירים. במכתב תגובה ששלחה החברה לרשות ני"ע, היא מציינת כי "הדירקטוריון סבר, ועדיין סבור, גם לאחר ששקל ודן במכתבכם, שהשיקולים שעמדו ביסוד החלטותיו היו ראויים ונועדו לטובתה של החברה בראייה ארוכת טווח". היום רשמה מניית החברה לישראל ירידה של 0.8%

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן