נעילה יציבה בבורסה בתל אביב; אל על המשיכה לטפס, מדד הנפט צנח

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל היום ביציבות על רקע פגישתם של ראש הממשלה ושר האוצר היום בניסיון לייצב את הקואליציה ולמצוא פתרון שיאפר את העברת התקציב, ואולי גם את חוק מע"מ אפס. במערכת הפוליטית מטילים ספק רב בהצלחת הפגישה, שאם תסתיים בחוסר הסכמה, תתן את האות כל הנראה להקדמת הבחירות.

במחלקת המחקר של FXCM התייחסו הבוקר למתיחות הפוליטית ואמרו כי היא תורמת להיחלשות השקל: "אם נלך לבחירות מוקדמות, או אם נראה הסלמה במצב הביטחוני, הדבר רק יחמיר את מצבו של השקל. על פי הנתונים הקיימים כרגע לפנינו, קשה להימנע מן ההערכה שאת שנת 2015 יבלה הצמד מעל רף 4 השקלים לדולר".


הבורסה בתל אביב

בנוסף לאי הבהירות הפוליטית, גם הצניחה המתמשכת במחירי הנפט בעולם ממשיכה להשפיע על המסחר בבורסות ברחבי העולם, לרבות בוול סטריט שם מתנהל בשעה זו המסחר במגמה שלילית, כמו גם בבורסות אירופה. הירידה במחירו של הזהב השחור משפיעה במיוחד על מניית חבתר התעופה אל על, אשר ממשיכה לזנק והוסיפה היום לערכה 2.6%. מנגד, מניות חברות האנרגיה הבולטות נחלשו היום, כשמניית קבוצת דלק ירדה ב-2%.

המסחר במדדים המובילים בבורסה ננעל היום, כאמור, ביציבות כשמדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו סביב רמות הפתיחה. מדד הבנקים עלה ב-0.3%, מדד התקשורת נחלש ב-0.8% ומדד הנדל"ן ירד ב-0.4%. מדד הנפט והגז צנח בעקבות ירידת המחירים המדוברת ואיבד 1.8% מערכו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן