נעילה מעורבת באסיה: טוקיו זינקה ב-2.2% בשל רכישת האג"ח

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת כאשר ביפן, הודעת הנגיד החדש על הרחבת רכישות האג"ח של הבנק המרכזי שינתה את כיוון המסחר ומדד הניקיי שירד בתחילת היום ב-1.7% מחק את הירידות ואף עבר לעליות. עם זאת, המתיחות בין צפון קוריאה לארה"ב העיבה על המסחר.

מדד הניקיי זינק היום ב-2.2%, מדד הקוספי הדרום קוראיני יורד ב-1.2%. בורסת שנחאי והונג קונג סגורות היום לרגל חופשת חג. 

כיכר העיר | צילום: רויטרס

נגיד הבנק המרכזי החדש של יפן, הרוהיקו קורודה, פתח היום את הקמפיין שלו נגד הדפלציה ביפן בחידוש תוכנית ההרחבה של הבנק והגדלת רכישות האג"ח ל-7 טריליון יין (כ-750 מיליארד דולר) בחודש. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו רכישות האג"ח החודשיות של הבנק המרכזי 3.4 טריוליון יין בממוצע.

המתיחות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית עלתה אמש שלב. לאחר נאום של שר ההגנה צ'אק הייגל בו הזהיר כי ארה"ב רואה בארצו של קים ג'ונג און "סכנה ברורה ואמיתית", שחררה סוכנות הידיעות הממשלתית בקוריאה הצפונית הודעה ולפיה אושרה התוכנית הצבאית לתקיפת ארה"ב.

"אנו מודיעים באופן רשמי לבית הלבן ולפנטגון שהמדיניות העוינת של ארה"ב כלפי קוריאה הצפונית והאיום שלה בגרעין כלפינו, יימחצו כולם תחת כל האמצעים, בין השאר הגרעיניים, שעומדים לרשותנו", אמר דובר מטעם הצבא הצפון-קוריאני. "המבצע חסר הרחמים של צבאנו נבחן באופן סופי, ואושר", הוסיף הדובר בהודעה, שהוקראה בשפה האנגלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן