נעילה מעורבת בבורסה; מדד הבנקים ננעל העליות לאחר הצניחה אתמול

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה מעורבת על רקע משבר התקציב והשלכותיו על המצב הפוליטי בישראל. אתמול נפגשו שר האוצר וראש הממשלה לדון על הגדלת תקציב הביטחון לשנת 2015 בסכום שבין 4 ל-8 מיליארד שקל. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 איבד 0.1% מערכו ומדד הבנקים התחזק ב-0.8%. מדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי, מדד התקשורת נחלש ב-0.8% ומדד הנדל"ן ירד ב-0.7%.

בניין הבורסה | צילום: דרור שאייר

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר כי "הדולר-שקל נסחר בעלייה כבר שישה שבועות רצופים והוא נמצא כבר מרחק של מעל 20 אגורות מהתחתית שנקבעה ביולי-אוגוסט ב-3.40. מלבד כמה עצירות חטופות, לכל אורך העלייה המטאורית הזו טרם ראינו תיקון ממשי כלפי מטה, והדבר מבטא את המהפך ביחסי הכוחות בזירת המט"ח המקומית בחודש וחצי האחרונים. אין ספק שגורמים זרים רבים אשר ראו בשקל סוג של נכס נדיר של יציבות כלכלית מתחילים לשנות את דעתם ולהביע זאת בבריחתם מן המטבע שלנו. הדבר מתבטא גם בחולשה היחסית של השקל כאשר משווים את ביצועי המטבעות המרכזיים האחרים בעולם למול הדולר".

"השבוע יניעו את הצמד גורמים מקומיים ועולמיים כאחד. בזירה הפוליטית המקומית, דיוני התקציב נכנסים לישורת האחרונה, כאשר השוק ממתין לראות איך יגשרו ראש הממשלה ושר האוצר על הרצון להימנע מהרחבת הגירעון והעלאת מיסים כאחד. לפי שעה, אי הוודאות לגבי אופיו של התקציב מכביד על השקל, כאשר החשש של השוק הוא הן מהרחבת הגירעון מצד אחד והן מהתערערות היציבות הפוליטית במידה ו'יש עתיד' יפרשו מהממשלה על רקע המחלוקת על התקציב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן