נעילה מעורבת בבורסות אירופה; לונדון התחזקה ב-0.7%

על רקע פגישת מנהיגי ה-G8 בצפון אירלנד ובהמתנה לקראת מסיבת העיתונאים של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, מחר, ננעלו היום בורסות אירופה במגמה מעורבת.

בורסת לונדון הוסיפה 0.7% לערכה, בורסת פרנקפורט התחזקה ב-0.2% ופריז ננעלה ביציבות.

כמו בכל העולם גם ביבשת השינה כוססים ציפורניים לקראת פגישת בכירי הבנק הפדרלי היום ומחר, אשר בסופה עשוי הנגיד האמריקאי בן ברננקי להודיע על האטת ההרחבה הכמותית ותוכנית רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי.

ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי, יחד עם מדיניות מוניטרית מעודדת צמיחה בבנקים המרכזיים האחרים בעולם, כמו הבנק המרכזי של יפן, תרמו לסנטימנט החיובי בתקופה האחרונה, כאשר המשקיעים פנו אל עבר נכסים "מסוכנים" יותר, כמו שוק המניות. 

בתוך כך רמז אתמול נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי הוא עשוי לחפש בקרוב מחליף לנגיד הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי. "הוא נשאר בתפקידו הרבה יותר מאשר רצה", אמר אובמה והישווה את הנגיד לראש ה-FBI, רוברט מולר, אשר מילא את תפקידו שנתיים יותר מאשר תיכנן ואשר יסיים את דרכו בשירות בחודשים הקרובים.

צילום: רויטרס

הבנק האירופי המרכזי "מוכן לפעול" אם יידרש כדי לסייע לכלכלת גוש היורו, והסימנים האחרונים על יציבות השוק משמעותם שרמות הריבית חוזרות להיות כלי יעיל – כך אמר היום נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי בכנס פרידה מהנגיד הפורש סטנלי פישר בירושלים. דראגי אמר כי יש מספר אמצעים בהם הבנק האירופי יכול לנקוט אם יידרש.

דראגי ציין כי מדיניות רכישות האג"ח הממשלתיות, כמו גם הרפורמות הכלכליות, הרגיעו את השווקים. "הצלחנו לחזור לשליטה בתנאים המוניטריים בכלכלה האירופית, מה שחשוב מאוד כדי לספק את הדחיפה המדיניות המוניטרית המתאימה לכלכלה", אמר.

פסגת מנהיגי ה-G8 שנפתחה אתמול באתר הגולף המפואר lough erne שבצפון אירלנד, מפגישה את מנהיגי ארה"ב, יפן, קנדה, רוסיה, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה, ששוויין הכולל של כלכלות מדינותיהם עולה על 71.7 טריליון דולר.

מרבית הפגישה מתמקדת במצב בסוריה, כאשר נשיא ארה"ב ברק אובמה יבקש את עזרתו של ולדימיר פוטין, עמיתו הקרוב ביותר של נשיא סוריה בשאר אסד, בניסיון להחזיר את אסד אל שולחן המשא ומתן ולסיים את מלחמת האזרחים במדינה. עם זאת, הדיונים יעסקו גם במשבר הכלכלי והדאגות מפני מצבה של הכלכלה העולמית.

החוזים עתידיים על אגרות החוב הגרמניות יישרו היום קו עם החוזים על האג"ח בארה"ב כי הבנק הפדרלי המרכזי עשוי לאותת על סיום תכנית רכישות האג"ח שלו. סקר הסנטימנט העסקי של גרמניה הראה כצפוי שיפור במצב הרוח בגרמניה, למרות שהשפעתו הייתה מוגבלת לאחר שפורסם יום בלבד לאחר שהבונדסבנק מסר שבקיץ צפויה האטה. נתוני
מכירות הרכב באירופה צנחו בחודש מאי לרמה הנמוכה ביותר מזה שני עשורים. אנליסטים עדיין צופים כי הכלכלה תתאושש", אומר ראלף סולבין מ-Commerzbank. "אבל אני לא רואה פריצת דרך רחבה ואמיתית". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן