נעילה מעורבת בוול סטריט בציפייה לנאום מצב האומה של אובמה

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת בהמתנה לנאום "מצב האומה" של אובמה הלילה. המשקיעים ממתינים לשמוע את מהות תוכניתו הכלכלית של אובמה להאצת הצמיחה במעצמה החזקה בעולם וכן לעמדותיו בנוגע למדיניות ההגירה לארה"ב והפיקוח על הנשק. 

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.3%, ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.2% ואילו הנאסד"ק ננעל בירידה של 0.2%. 

בכינוס שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של שבע המדינות המתועשות בעולם הצהירו המנהיגים הכלכליים כי יעשו כל שביכולתם כדי להיאבק בפיחות שערי החליפין של המטבעות. בהצהרה משותפת שפרסמו היום משתתפי הכינוס נאמר:" "נדאג כי התוכניות הכלכליות שלנו יפעלו להגנה על שערי החליפין של המטבעות תוך שמירה על האינטרסים הלאומיים של כל מדינה". 

ברק אובמה | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית יישא הערב את נאום מצב האומה (State of the Union address), ויפרוש את תכניתו להאצת הפעילות הכלכלית במדינה. זאת בזמן שעין אחת מופנית לעבר לוח השנה הפוליטי, ושנייה פוזלת לעבר הצעתו לקדם אג'נדה שתסייע לעצב את המורשת שלו בבית הלבן.

האנליסטים טוענים כי מוקצבת לו בערך שנה לפני שוושינגטון תפנה את תשומת לבה לבחירות אמצע הקדנציה, שעלולות להכניס יותר רפובליקאים לקונגרס.  לטענתם, נאומו של אובמה (04:00 שעון ישראל) יהווה עבור הנשיא הזדמנות לבנות מומנטום במסגרת זמן קצובה. 

חברת המשקאות המאריקאית קוקה קולה פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2012. על פי הדוח, הרווח הנקי של קוקה קולה הסתכם ברבעון הרביעי ב-1.87 מיליארד דולר, או 41 סנט למניה. מדובר בעלייה של 13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עוד דיווחה החברה כי הכנסותיה עלו ב-3.8% ל-11.46 מיליארד דולר, מעט מתחת לתחזיות אנליסטים שצפו כי יסתכמו ב-11.5 מיליארד דולר. היום איבדה מניית החברה 2.9% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן