נעילה שלילית באסיה: מדד MSCI בשפל של חצי שנה

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית על רקע הירידות אתמול בוול סטריט ובאירופה והחשש כי הבנק הפדרלי האמריקאי יסוג מתכנית ההרחבה הכמותית בה החל לפני כ-8 חודשים. מדד MSCI הגיע הבוקר לשפל של חצי שנה לאחר שירד במהלך המסחר ב-0.9%. 

בורסת שנחאי איבדה 01.2% מערכה, בורסת טוקיו צנחה ב-0.9% ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 1%.

צילום: רויטרס

החשש מפני נסיגה בתכנית התמריצים המוניטרית של הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב ממשיך להכות בשוקי העולם, לאחר שאתמול ננעלו גם המסחר בוול סטריט וגם בורסות אירופה בירידות חדות. במהלך המסחר הלילה הגיע מדד הניקיי לשפל של חודשיים, אולם חזר ועלה מעט לאחר מכן. "הבנק הפדרלי נמצא בין הפטיש לסדן", אומר האסטרטג דמיאן בואי מקרדיט סוויס. "אין באמת הרבה שהם יכולים לעשות כרגע כדי להרגיע את השווקים".

על רקע מצב הרוח הכללי העולמי הרע, נשמעת ביפן ביקורת על צעדיו האחרונים של ראש הממשלה, שינזו אבה. "הוא היה צריך להעביר מסר פשוט שיבהיר את התמונה לגבי כיצד תראה יפן תהיה בעוד כמה שנים, ולומר משהו מוחשי, כגון שיעור צמיחה פוטנציאלי או כמה מקומות עבודה ניתן ליצור", אומר טסויה אינו, חוקר בכיר במכון המחקר נומורה.

הדולר התחזק הבוקר ב-0.1% ונסחר ברמה של 99.20 ין, לאחר שבמשך הלילה ירד ב-1% והתקרב לשפל של 3 שבועות, אליו הגיע ביום שני – 82.428 ין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן