נעילה שלילית במסחר בוול סטריט

המסחר בבורסה בניו יורק ננעל היום בירידות שערים, בניגוד למגמה החיובית שרשם עם פתיחת שבוע המסחר אתמול. ברקע למסחר עומדת המגמה השלילית בבורסות העולם ובראשן סין, וכן פרסום נתוני המאקרו והציפייה לרמזים לגבי העלאת הריבית מכיוון הפד.
מוקדם יותר היום פורסמו נתוני מאקרו, וחברות רבות ממשיכות להגיש את הדוחות הכספיים שלהן לרבעון השני של השנה.

כזכור, בשבוע שעבר הפתיעו שלטונות סין כשהכריזו על ביטול הצמדת היואן המקומי למטבע הדולר, והביאו לפיחות עז של כ-2% בערכו של המטבע הסיני, בניסיון להתמודד עם הצניחה בכלכלת המדינה בחודשים האחרונים. בעקבות צעד זה המשקיעים הביעו חשש כי הממשלה הסינית תבצע פיחות נוסף, ומאז הוזרמו כספים רבים אל מחוץ לסין. בניסיון נוסף לייצב את הכלכלה הסינית, הבנק המרכזי במדינה מכר היום 18.8 מיליון דולר תמורת 120 מיליארד יואן. מדד שנגחאי הסיני נפל היום ב-6.1%.

הבורסות באירופה רשמו ירידות שערים, כאשר מדד פוטסי 100 הבריטי ירד ב-0.3% ומדד הקאק הצרפתי נחלש ב-0.2%.

צילום: thinkstock

ברקע למסחר עמדה גם הציפייה לפרסומם מחר של הפרוטוקולים מישיבת הפד האחרונה בארה"ב. המשקיעים ינסו לקבל הערכה האם הבנק הפדרלי אכן יעלה את הריבית בחודש ספטמבר או שההחלטה על כך תידחה.

בגזרת המאקרו נרשם קצב התחלות הבנייה הגבוה ביותר מזה 8 שנים, כאשר בחודש שעבר בוצעו 1.21 מיליון התחלות בניה, עלייה של 0.2%. בניגוד לתחזיות, אישורי הבנייה ביולי ירדו ל-1.12 מיליון, כאשר מדובר בירידה חדה של 16.3%.

כל אלו עומדים כאמור, עמדו ברקע למסחר בוול סטריט היום. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 נחלש ב-0.3% ומדד הנאסד"ק איבד 0.6% מערכו.

עונת הדוחות נמשכת. מניית וול מארט צנחה ב-3.3% לאחר שחתכה את תחזיות הרווח שלה לשנה הנוכחית. לפי הערכות הרשת הקמעונאית, הרווח הנקי יהיה בטווח של 4.40-4.70 למניה, ולא 4.70-5.05 למניה כפי שפרסמה קודם לכן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן