נעליה שלילית באחד העם: המדדים הראשיים נסגרו בירידות קלות

יומו השני של שבוע המסחר בבורסה באחד העם נסגר במגמה שלילית על רקע מגמה מעורבת במסחר בוול סטריט ומינויה של ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשו ב-0.1%. מדד הבנקים עלה ב-0.2%, מדד התקשורת איבד 0.1% מערכו, מדד הנדל"ן ירד ב 0.2% ומדד הנפט והגז ירד גם הוא ב-0.1%.

באסיה ננעל הבוקר המסחר בעליות: בורסת שנחאי זינקה ב-1.6%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.9% לערכה ובורסת הונג קונג עלתה ב-0.1%. בוול סוטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת.


צילום: רויטרס

בארץ ממשיך מינויה של ד"ר קרנית פלוג לתפקיד נגידת בנק ישראל להעסיק את המערכות הפיננסיות. "הבחירה מציבה בחזית הבמה את בנק ישראל והאוצר כמובילי עידוד הייצוא והשמירה על רווחיות", אומר הבוקר מנכ"ל פריקו סיכונים והשקעות, יוסי פריימן. "לא מן הנמנע כי הגדרת שער מטרה, לצד השוואת המיסוי על זרים לזה הנהוג על ישראלים, הם מהלכים הנדרשים לצורך הבטחת שרידותן של התעשיות מוטות הייצוא בישראל".

"החזרה בארה"ב לשגרה זמנית תורמת לירידת התשואה על האג"ח הדולרי ל-10 שנים לטווח ארוך", הוסיף פריימן, "חולשת הדולר אל מול המטבעות המרכזיים ובראשם היורו, הליש"ט והפרנק השוויצרי, תומכת בהתאוששות במטבעות השווקים המתעוררים. על רקע רצף תוצאות עסקיות מאכזבות שפרסמו חברות אמריקאיות, המשקיעים מטילים ספק בפוטנציאל התחזקות המטבעות המרכזיים, שכן להתחזקות זו צפויה השפעה שלילית על הייצוא ממדינות אלו לשווקים הגלובליים, מהלך הנדרש לצורך התאוששות הפעילות הכלכלית".

מניית בבילון צנחה היום בכ-9% לאחר שהודיע כי יאהו התריעה בפניה על הפרות שבבילון מבצעת בהסכם שנחתם ביניהן בשנה שעברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן