נעליים, אלכוהול ורוק אנד רול: כל הדרכים להפוך למיליארדרים

חברי הכבוד ברשימת המיליארדרים העולמית של פורבס הם משקיעים, ממציאים, ויורשים. חלקם עשו את הונם כי הלכו אחר התשוקה שלהם, חלקם הצליחו כי פתרו בעיות, וחלקם פשוט ירשו את הונם העצום. כך או כך, נראה כי ישנן לא מעט דרכים להפוך למיליארדרים. הנה כמה מהמעניינות יותר:

פיצה

מייקל ומריאן איליץ' החליטו להשקיע במאכל פופולרי שחיילים הביאו איתם הביתה לאמריקה לאחר שחזרו ממלחמת העולם השנייה. הם השקיעו את כל חסכונותיהם ופתחו את הפיצרייה הראשונה בדטרויט. מכירותיה של רשת הפיצה המצליחה, "ליטל סיזרס" (קיסרים קטנים), הגיעו ל-1.3 מיליארד דולר ב-2013.

סניקרס

פיל נייט היה אצן באוניברסיטת אורגון לפני שחבר למאמנו לשעבר והחל בהרפתקת נעלי הספורט שלו. בתחילת דרכו היה מסתובב עם נעלים בבגאז' מכוניתו ומוכר אותן. בסופו של דבר, הצליח להפוך את נעלי נייק לאחד המותגים הגדולים בעולם עם רווחים של 27.8 מיליארד דולר ב-2014.

מוסיקת רוק

לפני שדייוויד גפן הפך לאיל הון בתחום המוזיקה והבידור, הוא זייף תעודת סיום קולג' כדי לקבל את המשרה הראשונה שלו בסוכנות וויליאם מוריס. הוא היה נחוש להצליח והיה אחראי לקריירות של האיגלס, אירוסמית' וגנז אנד רוזס. ב-1994 הוא חבר לסטיבן שפילברג וג'פרי קצנברג כדי להקים את דרימוורקס.

טקילה

ג'ון פול דג'וריה החל את דרכו בתחום תכשירי השיער ב-1980, אך ב-1989 הקים את מותג "פטרון" לאחר שקיבל בקבוק טקילה מחבר שחזר ממקסיקו. פטרון מוכרת כיום יותר מ-2 מיליון בקבוקים בשנה ודג'וריה צוחק כל הדרך אל הבנק.

אז אם אתם לא יכולים לתכנת כמו צוקרברג, לא הגעתם ממשפחה עשירה ומעולם לא הבנתם מה בעתם עושה חברת "אורקל" של לארי אליסון, הכל בסדר. מצאו את התשוקה שלכם – ואולי גם אתם תככבו ברשימת המתעשרים היצירתיים של השנים הבאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן