נערכים לסופה: המסחר בוול סטריטננעל בעליות קלות

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח היום, לאחר הנעילה המעורבת במהלך סוף השבוע. בסיכומו של השבוע החולף התחזקו המדדים המובילים בכ-1%, אך בשעה זו, כאמור, מתנהל המסחר דווקא במגמה שלילית – והמדדים מאבדים מערכם. עוד ברקע למסחר נמצאות תוצאות הבחירות הכלליות אשר נערכו ביוון, כמו גם היערכות תושבי ניו יורק לבואה של סופת השלגים הגדולה, אשר כבר מתוארת כ"אחת הקשות בהיסטוריה של העיר".

ביוון, כזכור, זכתה באופן רשמי מפלגת השמאל "סיריזה" בבחירות לראשות הממשלה. מועמד המפלגה כבר הספיק היום להרכיב קואליציה עם מפלגת הימין, ומוקדם יותר היום הוא הושבע לתפקידו. כעת, ממתינים כולם למוצא פיו בכדי לגלות האם אכן ינהג כשם שהבטיח בטרם הבחירות – ויוביל את יוון לפרידה מגוש היורו. אך למרות התוצאות המדוברות, דווקא בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בעליות שערים, כשמדד הדאקס הגרמני מתחזק בשעה זו ב-0.7%, ובפריז מוסיפה הבורסה 0.2% לערכה.

ממתינים לשלג. וול סטריט | צילום: thinkstock

בניו יורק, כאמור, נרשמת בשעה זו מגמה הפוכה, כשהצבע האדום הוא השולט במסכים. מדד הדאו ג'ונס נחלש בשעה זו ויורד ב-0.4%, מדד ה-S&P 500 מאבד 0.3% מערכו וכמוהו גם מדד הנאסד"ק. מחוץ לבניין הבורסה כבר ממעטים לצאת תושבי העיר לרחובות, כשהחזאים מזהירים כי כבר בשעות הקרובות תחל הסופה המדוברת, אשר צפויה לכסות את כל אזור החוף המזרחי בכ-3 מטרים של שלג. אלפי טיסות בוטלו היום על רקע הסופה, ובארה"ב נערכים לכמה ימים קרים במיוחד.

הסופה המדוברת אמנם מייצגת היטב את עונת החורף אשר בשיאה, אך גם עונת הדו"חות ממשיכה לרכז את תשומת ליבם של המשקיעים. היום, לאחר סיום המסחר, תדווח חברת מיקרוסופט לבורסה, ובשעה זו נראה כי המשקיעים לא מצפים לבשורה גדולה מהדו"חות – והמנייה יורדה ב-1%. מניית חברת התרופות הישראלית טבע יורדת גם היא ומאבדת בשעה זו 1.5% מערכה, לאחר שבית השקעות לונדוני פרסם המלצת "מחירה" למניות החברה, על רקע פקיעתו הצפויה של פטנט החברה על תרופת הקופיקסון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן